تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

سرانجام، چنانچه پیش بینی می کردیم، قیمت نفت ناگزیر تن به سقوطی شدید داد، سقوطی که طعم فروش نفت را برای فروشندگان نفت شیرین تر نمود. این همان طوفانی بود که پیشتر انتظار آن را داشتیم و بارها با استناد به اخبار و آمارهای رسمی بدان اشاره نموده بودیم. برای قیمت نفت خام سبک آمریکا ما از هم اکنون روند نزولی را برای قیمت نفت ادامه دار پیش بینی می کنیم و انتظار می رود این حرکت نیز ادامه داشته باشد.

برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت نفت به سوی سطح ۳۷ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۳۷٫۸۵ تایید کرده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۳٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) تشکیل شده است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی قیمت نفت بر روی ۳۷ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی دیده می شود. از سوی دیگر شمارش موج جایگزین نشان می دهد که موج نزولی c در واقع موج ۳ است که از قدرت و توانایی ریزشی زیادی برای کاهش قیمت نفت تا سطح ۳۶٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت نفت به ترتیب بر روی ۳۷٫۸۵ و ۳۸٫۳۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارند که در چارت پایین مشاهده می کنید و با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای قیمت نفت به ترتیب تا سطوح ۳۷ و ۳۶٫۱۴ دلار/بشکه رقم خورده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح ۴۰٫۱۶ و ۳۹٫۷۹ دلار/بشکه ریزش کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۰٫۷۵ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۶٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) تشکیل شده است.

در چایت پایین سطح حمایت بعدی قیمت نفت برنت بر روی ۴۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۳۹٫۷۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در حرکت اصلاحی سطوح مقاومت بر روی ۴۱٫۳۰ و ۴۱٫۷۱ وجود دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و اگر از دیدگاه امواج الیوت به نمودار توجه کنیم و به بررسی روند قیمت نفت برنت بپردازیم کاملا مشخص است که قیمت اکنون در موج c الیوت قرار دارد و روند قیمت نفت برنت در حال تشکیل سومین موج از امواج الیوت می باشد.

بنابراین فرضیه می توان اهداف نزولی احتمالی قیمت نفت برنت را تا سطوح ۴۰٫۱۶ ، ۳۹٫۷۹ و پس از آن سطح ۳۹٫۲۰ دلار/بشکه پیش بینی کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید و در صورت تایید این موضوع احتمال شروع دور جدیدی از سقوط قیمت نفت برنت بعید نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت