تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح ۴۵۱۳ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر را لمس کند که این موضوع را بررسی الگوی مثلث در چارت پایین نشان داده است. با تمامی این مطالب، به نظر می رسد قیمت هرچند در محدوده های خنثی حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت مس در چارت پایین نزولی خواهد بود.

این الگوی مثلث پس از آنکه قیمت مس نتوانست از سطح مقاومت ۴۶۵۹ عبور کند شکل گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است.

عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۴۶۵۷ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر) نشان دهنده از سرگیری روند نزولی قبلی است و به باور ما قیمت مس در این موج براحتی تا سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) ریزش خواهد کرد و الگوی مثلث نیز هدف ۴۳۰۰ را نشانه گرفته است.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت بر روی ۴۵۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود نشان دهنده ادامه نوسانات قیمت در درون الگوی مثلث است و ممکن است قیمت مس به سوی سطح ۴۶۲۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نزدیک شود. نتیجه آن، سقوط شدید و سریع قیمت مس بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول مس باشیم و براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است قیمت مس در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط به ترتیب تا سطوح ۴۵۱۳ و ۴۴۴۳ و پس از آن سطح ۴۳۰۰ تن دهد که در چارت پایین مشاهده می کنید و ما از هم اکنون روند نزولی را برای مس تا سطح ۴۵۱۳ دلار/تن ادامه دار پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۱۴۶۵ و ۱۴۴۸ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که موج اول یعنی موج a و موج سوم یعنی موج c هر دو در حوالی سطح مقاومت ۱۵۱۷ به سقف خود رسیده اند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده اند.

در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی هر چند این موج اصلاحی ممکن است مقداری دیگری اصلاح داشته باشد اما انتظار داریم که به سوی منطقه ۱۴۶۵ و ۱۴۴۸ برگردد که در چارت پایین این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی قرار دارند.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۱۷ باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۱۵۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم