تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۰۸۳ افزایش یابد که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۰۶۴ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر) تشکیل شده است.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم این حرکت اصلاحی از سطح ۱۰۴۵ در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی قیمت اونس طلا به سوی سطح مقاومت ۱۰۸۳ است و این موج در بیشترین قدرت خود می تواند قیمت اونس طلا را تا حدود سطح ۱۱۰۷ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۰۶۴ باعث ریزش به سوی سطح ۱۰۴۵ می شود. در نمودار زیر همچنان قیمت مابین نرخهای ۱۰۶۴ و ۱۰۸۳ در نوسان است و بازار به انتظار اعلام تصمیمات بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در هفته آینده است.

نکته جالب توجهی که می توان بر روی نمودار به آن اشاره نمود آنکه، قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۶۴ قرار گرفته و این بدان معنی است که فعلا در کوتاه مدت خریداران نسبت به فروشندگان برتری بیشتری برای افزایش قیمت به سطح مقاومت ۱۰۸۳ دارند.

در مجموع بر این باوریم که در آستانه اعلام تصمیم بانک فدرال آمریکا و تعیین سیاستهای پولی جدید، نوسانات اونس طلا در روندی خنثی و بدون جهت خاصی قرار گرفته و به باور ما تا زمان اعلام نرخ بهره و انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا، این وضعیت خنثی در بازار ادامه خواهد داشت.

از آنجاییکه هفته آینده پس از اعلام نرخ بهره و بیانیه بانک فدرال اونس طلا با نوسانات همراه خواهد بود، از این رو، معامله گران می بایست در گرفتن پوزیشن های بزرگ تا پیش از اعلام این خبر، احتیاط بیشتری به خرج دهند.

در حالیکه در این هفته به غیر از شاخص خرده فروشی و قیمت تولید کنندگان اخبار قابل توجهی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به جلسه هفته آینده بانک فدرال معطوف باشد و از این رو باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) در روز ۱۶ دسامبر باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی بین سطح حمایت ۱۰۶۴ و سطح مقاومت ۱۰۸۳ ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا