تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطوح مقاومت ۳۸٫۳۸ و ۳۸٫۸۷ دلار/بشکه مواجه شود و پس از آن دوباره در مسیر نزولی قرار گیرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۳٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) قرار دارند.

در نمودار زیر سطح مقاومت بعد از سطح ۳۸٫۸۷ به ترتیب بر روی سطوح ۳۹٫۲۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۳۹٫۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارند که بعید است قیمت بتواند خود را بالای سطوح مقاومت ۳۸٫۳۸ و ۳۸٫۸۷ تثبیت کند.

به باور ما حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۳۶٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۸ دسامبر) در قالب سه موج شکل گرفته است که این آخرین موج اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۳۸٫۳۸ است و حتی اگر هم این سطح شکسته شود تنها باعث اصلاح جزئی و مقطعی به سوی مقاومت ۳۸٫۸۷ می شود.

از آنجاییکه روند نزولی هنوز تکمیل نشده است برای امروز انتظار داریم با شکسته شدن سطح حمایت ۳۷٫۵۳ فروشندگان وارد بازار شوند و قیمت نفت به ترتیب تا سطوح ۳۷٫۰۰ ، ۳۶٫۵۷ و ۳۶٫۱۴ کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از این رو برای امروز در قیمت نفت سطح حمایت ۳۷٫۵۳ سرنوشت نفت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی نفت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

در تقویم اقتصادی امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و چنانچه با افزایش روبرو شود یا بالاتر از حد پیش بینی ها (۲۵۲+ هزار بشکه) اعلام شود باعث ریزش قیمت نفت به پایین سطح ۳۷٫۵۳ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن امروز با سطوح مقاومت ۴۱٫۳۰ و ۴۱٫۷۱ دلار/بشکه مواجه شود و پس از نزدیک شدن به این سطوح دوباره در جهت کاهشی حرکت کند.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته اند که این موج نزولی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۶٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) می باشد.

از این رو مقاومت بعد از سطح ۴۱٫۳۰ بر روی سطح ۴۱٫۷۱ دیده می شود که برای امروز این سطوح مقاومت های مستحکم و قوی محسوب می شوند. فعلا در کوتاه مدت نباید منتظر افزایش قابل توجه قیمت باشیم و شانس صعود قیمت به بالای سطوح مقاومت ۴۱٫۳۰ و ۴۱٫۷۱ کم است.

حال چنانچه پتانسیل کاهش قیمت نفت برنت ایجاد گردد، آنگاه ایستگاههای بعدی قیمت به ترتیب در سطوح ۳۹٫۷۹ و ۳۹٫۲۰  خواهند بود. شرط حرکت اصلاحی قیمت تثبیت آن در ناحیه بالاتر از سطوح مقاومت ۴۱٫۳۰ و ۴۱٫۷۱ است و در آن صورت آغازگر یک حرکت اصلاحی خواهد بود که برای امروز این سناریو  فعلا مورد توجه نیست.

در نمودار پایین هر چند قیمت نفت برنت در حوالی سطح مقاومت ۴۰٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) در نوسان است اما به باور ما موج اصلاحی قیمت نفت برنت که از سطح ۳۹٫۸۱ (پایین ترین سطح روز ۸ دسامبر) شروع شده در قالب سه موج شکل گرفته است که این موج اصلاحی فعلی با سطوح مقاومت ۴۱٫۳۰ و ۴۱٫۷۱ مواجه است.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۴۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) باعث ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۳۹٫۷۹ و ۳۹٫۲۰ دلار/بشکه می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت