تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۲۶ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۴۶۶۱ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این امواج در درون یک الگوی مثلث شکل گرفته اند که سقف این الگو سطح مقاومت قیمت مس را بر روی سطح ۴۶۲۶ نشان می دهد و به باور ما از دیدگاه تحلیل تکنیکال این الگو پس از آنکه بعد از روند نزولی بوجود آمده است بیشتر جزو الگوهای کاهشی است.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث افزایش به سوی سطح ۴۶۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که تنها در این صورت می توان الگوی مثلث را یک الگوی ادامه دهنده افزایشی در نظر گرفت.

با توجه به شرایط کنونی مس و نمودار قیمت و با بررسی و تحلیل تکنیکال موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای امروز احتمال افزایش قیمت مس به سوی سطح ۴۶۲۶ و پس از آن سطح ۴۶۶۱ وجود دارد.

از این رو تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۴۵۸۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد، همچنان استراتژی افزایشی را در موج e مد نظر قرار می دهیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

حال چنانچه قیمت مس به این حرکت صعودی ادامه دهد خواهد توانست به سطوح بالاتری به ترتیب در سطوح ۴۶۲۶ و ۴۶۶۱ دلار/تن برسد که در چارت پایین مشاهده می کنید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۶۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۴۴۸ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب یک موج اصلاحی و در قالب سه موج شکل گرفته است. عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۵۲۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر) تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج اصلاحی می باشد.

براساس تجزیه و تحلیل فیبوناچی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) سطوح حمایت قیمت را به ترتیب بر روی ۱۴۶۵ و ۱۴۴۸ (خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی) نشان می دهند.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی سطح ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج اصلاحی قیمت به سوی سطح ۱۵۱۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط تکنیکال در روزهای اخیر، احتمال کاهش قیمت زیاد است و فروش آلومینیم آلیاژی در محدوده های پایین سطح ۱۴۶۵ با در نظر داشتن حد استاپ بالای سطح مقاومت ۱۴۸۵ معقول می باشد که در صورت سطوح ۱۴۴۸ و ۱۴۳۲ دلار/تن اهداف بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی در نمودار پایین خواهند بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم