تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت به نزدیکی بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته افزایش یافته است و برای امروز سطوح مقاومت مهم به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۸۵ اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته و ۱٫۱۰۰۰ قرار دارند و اگر این سطوح با قدرت شکسته شود باعث رسیدن قیمت به ترتیب به سوی سطوح مقاومت بعدی یعنی ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۳۲ می شود.

این سطوح ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۳۲ در نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته و بالاترین سطح روز ۳ نوامبر تشکیل شده اند. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۰۸۸۰ ، ۱٫۰۸۷۰ و ۱٫۰۸۵۰ قرار دارد و می بایست قیمت به زیر سطح ۱٫۰۸۰۰ برسد تا از فشارهای صعودی کاسته شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز افزایش قیمت فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان در نرخهای بالا ایجاد خواهد کرد و برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۳٫۲۵ و ۱۳۳٫۰۰ و سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۴٫۳۰ ، ۱۳۴٫۳۵ ، ۱۳۴٫۵۰ ، ۱۳۴٫۶۵ ، ۱۳۴٫۷۰ و ۱۳۵٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز با توجه به تحلیل روز گذشته همچنان استراتژی صعودی را مد نظر قرار می دهیم و برای امروز سفارشات خرید به ترتیب بر روی سطوح حمایت ۱٫۳۵۲۵ ،۱٫۳۵۲۰ و ۱٫۳۵۰۰ با حد تارگت به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۶۱۰ ، ۱٫۳۶۲۵ و ۱٫۳۶۳۰ قرار دارند.

در سایر تحولات برای قیمت نفت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماه آینده تا سطوح ۳۲٫۲۴ و ۲۸٫۳۱ دلار/بشکه کاهش یابد که این سطوح در نمودار ماهیانه به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۹٫۵۵ (پایین ترین سطح ماه دسامبر ۱۹۹۸) به ۱۴۷٫۵۰ (بالاترین سطح ماه جولای ۲۰۰۸) و خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی بزرگ C تشکیل شده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی بزرگ از سطح ۱۴۷٫۵۰ می باشد و از چندین ریز موج کوچک تشکیل شده است که موج ۵ در حال ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۳۲٫۲۴ و ۲۸٫۳۱ است. همانطور که در چارت پایین مشخص است تثبیت قیمت پایین سطوح حمایت ۴۳٫۳۷ و ۴۲٫۱۱ (خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تاییدی در جهت ادامه سیر نزولی قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۳۲٫۲۴ و ۲۸٫۳۱ خواهد بود.

به همین خاطر پیش بینی می کنیم نه تنها قیمت نفت برنت سطح ۳۶٫۲۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۰۸) را لمس کند بلکه احتمال ریزش بیشتر قیمت نفت برنت به پایین این سطح نیز وجود دارد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۴۳٫۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و افزایش قابل توجه به بالای این سطح می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد.

بررسی دقیق تر ساختار امواج الیوت در موج ۵ که در چارت هفتگی مشخص است هر گونه حرکت صعودی به بالای سطح مقاومت ۴۳٫۳۷ را بعید می داند و همانطور که در چارت هفتگی دیده می شود خود موج ۵ در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که موج نزولی iii در حال ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۳۷٫۱۲ و ۳۳٫۱۲ می باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و هدف نزولی بعد از آن سطح ۲۶٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که در چارت هفتگی دیده می شود.

بنابراین با دید میان مدت اگر به نمودار قیمت نفت برنت نگاه کنیم تا زمانیکه انرژی قیمت نتواند منجر به شکسته شدن رو به بالای سطح مقاومت ۴۳٫۳۷ شود نباید به فکر ورود به پوزیشن خرید باشیم اما با ایجاد چنین انرژی کاهشی و خروج رو به پایین قیمت نفت برنت از رنج باند اخیر خود یعنی سطوح ۴۳٫۳۷ و ۴۲٫۱۱ دلار/بشکه آنگاه باید به فکر اهداف پایین تر قیمت نفت برنت باشیم که در چارت ماهیانه و هفتگی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت