تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۳۷٫۰۰ دلار/بشکه کاهش یابد و احتمال آن می رود که این سطح شکسته شود و تا حدود سطح حمایت بعدی ۳۶٫۵۷ ریزش کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۳٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) تشکیل شده است.

حرکت اصلاحی که در روز ۸ دسامبر در برخورد به سطح حمایت ۳۶٫۵۷ صورت گرفته بود سریعا به نرخهای پایین بازگشته است که این نشاندهنده استمرار موج نزولی c است و برای یکی دو روز آینده پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۶٫۱۴ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی است.

در نمودار زیر سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی سطوح ۳۷٫۵۳ و ۳۷٫۸۵ وجود دارند که مانع و سد قوی در برابر هر گونه حرکت اصلاحی قیمت است و از این رو همچنان ترجیح می دهیم که در مسیر حرکت نزولی قیمت نفت باقی بمانیم.

از این رو برای امروز سطوح پایین ۳۷ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای کاهش بیشتر قیمت نفت تا نرخهای ۳۶٫۵۷ و ۳۶٫۱۴ دلار/بشکه است. بنابراین، همچنان روند حرکت قیمت نفت را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نیز ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۳۹٫۷۹ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطح حمایت بعدی ۳۹٫۲۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۶٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) تشکیل شده است.

روز گذشته قیمت نفت برنت تا سطح ۳۹٫۵۷ سقوط کرد که بیانگر ادامه سیر نزولی قیمت نفت برنت از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) است و انتظار داریم در طی روزهای آتی به سوی سطح ۳۸٫۲۳ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۴۰٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد و پس از آن مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۱٫۳۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود.

از این رو برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۳۹٫۷۹ می تواند فرصتهایی را برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد کند و شکسته شدن این سطح راه برای ریزش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۳۹٫۲۰ دلار/بشکه هموار خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت