تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین محدوده خنثی در سطوح ۴۵۸۳ و ۴۶۲۶ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مس مشخص گردد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۵۸۳ با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۳۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۴۶۲۶ با قدرت شکسته شود باعث صعود قیمت مس به سوی سطح ۴۶۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال برای امروز چنانچه قیمت مس به سطح ۴۶۶۱ برسد حرکت مهمی در الگوی مثلث که از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) شکل گرفته است خواهد بود و این به معنای تایید الگوی ادامه دهنده افزایشی می باشد که این حرکت می تواند هدف افزایشی ۴۸۱۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را برای قیمت مس نمایان سازد.

به اعتقاد ما گذر از این محدوده رنج و خنثی نیاز به مومنتوم بالایی دارد که تا قبل از اخبار مهم تجمیع این انرژی بعید به نظر می رسد. بنابراین، همچنان در روند خنثی بین سطوح ۴۵۸۳ و ۴۶۲۶ دلار/تن قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم تا وضعیت قیمت مس در چارت پایین مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۵۱۷ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۱۴۸۵ می شود. به باور ما حرک اصلاحی قیمت از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۹ سپتامبر) امتداد بیشتری خواهد یافت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج آخر یعنی موج e در حال پیشروی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۱۷ است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۶۵۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۳ نوامبر) است.

مادامیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح مقاومت ۱۴۸۵ قرار دارد احتمال افزایش قیمت این فلز به سوی سطح ۱۵۱۷ وجود دارد و در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۸۵ می بایست در انتظار ریزش قیمت به سطح ۱۴۶۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باشیم.

بنابراین ما از هم اکنون روند افزایشی را برای قیمت آلومینیم آلیاژی ادامه دار پیش بینی می کنیم و از این رو می توان در بالای این سطح مقاومت ۱۴۸۵ و یا در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۱۷ دلار/تن اقدام به خرید مجدد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم