تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطوح مقاومت ۱٫۱۰۴۰ ، ۱٫۱۰۵۰ و در ادامه سطوح ۱٫۱۰۶۵ و ۱٫۱۰۷۰ پتانسیل ورود فروشندگان را دارد و در محدوده ۱٫۰۹۲۵ ، ۱٫۰۹۲۰ ، ۱٫۰۹۱۰ ، ۱٫۰۹۰۰ و در ادامه سطوح ۱٫۰۸۹۰ و ۱٫۰۸۸۵ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید ایجاد خواهد شد.

در بازار انرژی روند نزولی نفت ادامه دارد و بهای نفت همچنان در حال ریزش به پایین ترین سطح ۷ ساله گذشته است و قیمت به پایین سطح ۳۶ دلار در هر بشکه رسیده است (در هنگام نگارش این تحلیل) و در شرایط فعلی، احتمال ریزش بیشتر قیمت نفت وجود دارد و از طرف دیگر ارزش دلار کانادا هم در مقابل ارزهای اصلی به شدت در حال کاهش است.

با توجه به کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی کانادا بانک مرکزی این کشور برای تقویت رشد اقتصادی ناگزیر به سیاستهای بیشتر انبساطی روی خواهد آورد و فرصت ادامه حرکت صعودی برای زوج ارز USDCAD به سطوح بالای ۱٫۳۷ و ۱٫۳۸ و سپس سطح روانی ۱٫۴۰ بیشتر خواهد شد.

در نتیجه، انتظار می رود دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا همچنان در روند صعودی خود باقی بماند. خریداران این جفت ارز کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای بالا کشیده می شود و همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان صعودی است و تحولات قیمت این جفت ارز را با حرکت افزایشی دنبال می کنیم.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز با توجه به جریان ریسک گریزی و سقوط بازارهای سهام و نفت در حال حاضر برای امروز بهترین استراتژی فروش قیمت در محدوده نرخهای ۱۲۲٫۲۰ ، ۱۲۲٫۲۵ و ۱۲۲٫۵۰ با حد تارگت ۱۲۰٫۵۰ و ۱۲۰٫۲۰ و ۱۲۰٫۰۰ است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز اگر فروشندگان بار دیگر نبض بازار را در اختیار گیرند، برای امروز سفارشات فروش به ترتیب بر روی سطوح ۱۳۳٫۸۰ ، ۱۳۳٫۸۵ و در ادامه سطوح ۱۳۴٫۰۰ ، ۱۳۴٫۱۰ و ۱۳۴٫۳۰ با حد تارگت به ترتیب سطوح ۱۳۲٫۷۰ ، ۱۳۲٫۵۰ و ۱۳۲٫۴۰ خواهند بود.

در سایر تحولات در حال حاضر قیمت اونس طلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن کامل سطح مشخص باشیم. همانطور که در نمودار زیر مشخص است در این مسیر، سطح ۱۰۸۳ مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۱۰۶۴ قرار دارد. شکسته شدن کامل یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. منظور از شکست کامل تثبیت کندل دو ساعته بالا یا پایین سطوح فوق است.

هفته آینده سرانجام کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) افزایش نرخ بهره را مشخص خواهد کرد و از آنجاییکه با نوسانات بازار همراه خواهد بود، از این رو، معامله گران می بایست در گرفتن پوزیشن های بزرگ تا پیش از اعلام این خبر، احتیاط بیشتری به خرج دهند و تا روز ۱۶ دسامبر انتظار می رود معاملات در روندی خنثی ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا