تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۴٫۷۶ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را از نظر بررسی شمارش امواج الیوت ویو قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c یا موج ۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) است و در این موج قادر است براحتی تا سطح ۳۴٫۷۶ ریزش کند که این سطح محل برخورد قیمت نفت به سطح ۲۰۰ درصدی فیبوناچی پروجکشن است.

در نمودار پایین الگوی مثلث که بین سطوح ۸ دسامبر و ۱۰ دسامبر تشکیل شده است هدف نزولی پایین تر یعنی کمتر از سطح ۳۴٫۷۶ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) را نشان می دهد و به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت نفت به نفع فروشندگان است و فرصتی مجدد برای ورود فروشندگان ایجاد کرده است.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتال نیز نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی و استراتژی اوپک برای بالا نگه داشتن سطح تولیدات احتمال سقوط بیشتر نفت را نیز بیشتر کرده است و این همان نکته مهمی است که فروشندگان نفت باید بدان توجه داشته باشند و نتیجه آن سقوط شدید و سریع نفت است که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد.

از این رو اکنون این احتمال قوی وجود دارد که با شکسته شدن سطح ۳۶٫۱۴ بار دیگر شاهد ادامه روند نزول قیمت نفت باشیم و به باور ما قیمت نفت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تا سطح ۳۴٫۷۶ و پایین تر تن دهد که در چارت پایین دیده می شود.

از این رو در حرکت نزولی سطح ۳۴٫۷۶ حمایت قوی در برابر ریزش قیمت نیست و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باید در انتظار ریزش سریع قیمت به ترتیب تا سطوح ۳۴٫۵۲ و پس از آن به ترتیب سطوح ۳۳٫۹۵ و ۳۲٫۴۰ و در ادامه سطح ۳۱٫۹۵ دلار/بشکه بود و انتظار داریم، روند حرکت نزولی قیمت نفت باز هم ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۷٫۱۲ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۳۸٫۲۳ که بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی قرار داشت تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۶٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) شکل گرفته است و حمایت بعدی بر روی سطح حمایت ۳۷٫۱۲ قرار دارد که انتظار داریم دیر یا زود شکسته شود.

به باور ما این موج نزولی بزودی تا سطوح ۳۳٫۱۲ و ۳۲٫۲۴ و پس از آن تا سطح ۲۸٫۳۱ ریزش پیدا خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت صعودی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی سطوح ۳۸٫۲۳ و ۳۹٫۲۰ قرار دارند که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی دیده می شوند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود در چارت پایین سطوح ۳۸٫۲۳ و ۳۹٫۲۰ مقاومت های مستحکم قیمت نفت برنت است و با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت برنت پایین سطح ۳۸٫۲۳ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۳۷٫۱۲ و پایین تر است که در چارت پایین مشخص است.

از این رو، به باور ما در شرایط فعلی، بهترین گزینه فروش نفت برنت است و همانطور که روز جمعه گفتیم در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز سیگنال فروش صادر کرده اند و براساس آنچه که در چارت پایین به وضوح مشخص است در پایین سطح ۳۸٫۲۳ دلار/بشکه تقاضاهایی زیادی برای فروش نفت برنت وجود دارد تا قیمت به نرخهای پایین سقوط کند و معامله گران از این فرصت برای ورود به پوزیشن فروش نفت برنت استفاده می کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت