تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که روز گذشته گفتیم پیش بینی می کنیم قیمت آن کماکان بین منطقه خنثی ۱۰۶۴ و ۱۰۸۳ در نوسان باشد تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت بازار مشخص گردد. شکست سطح ۱۰۵۸ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح ۱۰۶۴ و سیگنال فروش تا سطوح ۱۰۵۲ و ۱۰۴۵ است.

در چارت پایین این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر) تشکیل شده است و در حال حاضر در پایین سطح ۱۰۶۴ قرار گرفته است و اگر سطح ۱۰۵۸ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۰۵۸ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطوح ۱۰۵۲ و ۱۰۴۵ و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۰۸۳ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۱۰۷ صادر خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

همانطور که دیروز نیز گفتیم روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم و رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که تا خبر فردا شب بازار را احاطه کرده است. در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند.

در هر صورت برای امروز در حال حاضر، حرکت اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم. در این مسیر، سطح ۱۰۸۳ مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۱۰۵۸ قرار دارد. شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند.

چنانچه می دانیم، بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت. با نگاهی به نمودارهای بازار، می توان پیش بینی کرد که خبر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه با واکنش های قابل توجهی همراه خواهد بود.

نتیجه جلسه بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام می شود و بسته به اینکه نرخ بهره در چه عددی اعلام شود و مقامات ابن نهاد چه موضعی بگیرند سرنوشت اونس طلا برای روزها و هفته های آینده مشخص خواهد شد. در حال حاضر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا نزدیک صفر درصد می باشد و در صورت تغییر تنها یک گزینه مطرح است و آن ۰٫۲۵ افزایش این عدد می باشد.

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد. سکوت این چند روز اونس طلا نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند در روز چهارشنبه را تقویت می کند و برای امروز سقوط از سطح ۱۰۵۸ می تواند قیمت اونس طلا را تا سطوح ۱۰۵۲ و ۱۰۴۵ پایین ببرد.

در تقویم اقتصادی امروز، میزان قیمت مصرف کنندگان (CPI) و شاخص تولیدی امپایر استیت آمریکا منتشر می شوند و فردا شب پس از اعلام نرخ بهره و انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا و با ادامه حرکت بازار در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا