تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان مورد توجه است و پیش بینی می کنیم قیمت آن با نوسانات شدیدی مواجه شود و همانطور که بدان اشاره کردیم در چارت پایین این طور به نظر می رسد نوسانات اخیر قیمت مس در درون الگوی مثلث رو به پایان است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال در نمودار پایین الگوی مثلث که از پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر شکل گرفته است بزودی به پایان می رسد و البته باید به این نکته توجه داشت تا زمانیکه قیمت مس بین سطوح حمایت ۴۵۵۶ و مقاومت ۴۶۲۶ قرار دارد سیگنال بازار کماکان خنثی و رنج پیش بینی می شود تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است که در چارت پایین دیده می شود.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت مس به زیر سطح حمایت ۴۵۵۶ برسد نشان می دهد که الگوی مثلث تبدیل به یک الگوی کاهشی ادامه دهنده شده است که می تواند هدف نزولی ۴۵۱۳ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر) را برای مس لمس کند.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۲۶ باعث افزایش جزئی قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۴۶۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

از این رو در حال حاضر و براساس آنچه که در نمودار پایین دیده می شود قیمت مس مابین نرخهای ۴۴۵۶ و ۴۶۲۶ دلار/تن در روندی خنثی محبوس مانده است و اکنون می بایست به انتظار باشیم تا شاهد شکسته شدن سطوح مشخص باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تحلیل روز گذشته همچنان مورد توجه بازار است و پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح خنثی ۱۴۶۵ و ۱۵۱۷ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت و حرکت بعدی بازار را مشخص می سازد که در تحلیل روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این محدوده خنثی قیمت آلومینیم آلیاژی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۵۱۷ برسد نشانه ی در جهت استمرار موج اصلاحی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) به سوی سطح ۱۵۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۶۵ باعث تکمیل شدن موج اصلاحی و هدف نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابراین در حال حاضر حرکت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی مابین سطوح ۱۴۶۵ و ۱۵۱۷ دلار/تن قرار دارد و از این رو تا زمان شروع یک حرکت مشخص می بایست به انتظار ماند تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد. سکوت هفته گذشته و این چند روز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند در آینده نه چندان دور را تقویت می کند که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم