تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت کاهشی نیاز به زمان است و بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱۰۴۵ می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت نزولی باشد. از این رو ورود به پوزیشن فروش در پایین سطح ۱۰۴۵ فرصت مناسبی برای فروشندگان است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال سطوح مقاومت ۱۰۵۸ و ۱۰۶۰ و ۱۰۶۲ نیز از ادامه هر گونه حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۰۴۵ صورت گرفته جلوگیری خواهد نمود. در این مسیر نزولی اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۱۰۴۵ با قدرت شکسته شود هدف اولیه سطح ۱۰۴۲ و در ادامه نرخهای ۱۰۳۷ و سپس ۱۰۳۰ و پس از آن سطح ۱۰۱۵ است. امروز با توجه به اینکه اخبار چندانی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود، عمده توجه معامله گران به شرایط نوسانات دلار آمریکا خواهد بود.

در خبری دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز به ۶۳۰٫۱۷ تن رسید و این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی اونس طلا پابرجاست و از این رو در صورت شکست سطح ۱۰۴۵ تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد. به یاد داشته باشیم که علاوه بر افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، کاهش ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) و تقویت شاخص دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی از دلایل دیگر در استمرار فشارهای نزولی بر قیمت اونس طلا است.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی و فرو نشستن جو روانی بازار فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا تحمیل شود و زمزمه های این حرکت نزولی تا سطح ۱۰۰۰ از هم اکنون در بازار به گوش می رسد و انتظار می رود با شکسته شدن سطح ۱۰۴۵ فروشندگان زیادی وارد بازار شوند و با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت نزولی اونس طلا را مشاهده کرد.

قیمت جهانی اونس طلا از روز چهارشنبه و با انتشار خبر افزایش نرخ بهره بانک فدرال روند کاهشی خود را آغاز کرده و روز گذشته بیشترین کاهش روزانه خود را در ۵ ماهه گذشته تجربه کرد و از آنجاییکه انتظار چهار پله افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال آینده افزایش یافته است، همچنان در تکاپوی امتداد حرکت کاهشی خود برای شکست سطح ۱۰۴۵ است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا