تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که روز گذشته گفتیم پیش بینی می کنیم قیمت آن کماکان بین منطقه خنثی ۱۰۴۵ و ۱۰۸۳ در نوسان باشد تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت بازار مشخص گردد. شکست سطح ۱۰۸۳ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح ۱۰۸۰ و سیگنال خرید تا سطوح ۱۱۰۰ و ۱۱۰۷ است.

به باور ما با توجه به اقدام اخیر معامله گران در جهت خرید طلا برای تامین فروش های سلف (short covering) هنوز هم تصور می شود که حرکت افزایشی قیمت اونس طلا که از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر) شروع شده ادامه یابد و احتمال شروع حرکت افزایشی بسیار زیاد خواهد بود.

در چارت پایین این منطقه خنثی بین پایین سطوح ۳ و ۱۷ دسامبر (کف دو قلو) و خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر) تشکیل شده است و در حال حاضر در بالای سطح ۱۰۶۴ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) قرار گرفته است و اگر سطح ۱۰۸۳ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید صادر خواهد کرد.

برای امروز در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۰۸۳ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطوح ۱۰۸۹ و ۱۰۹۴ و در هفته جاری در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۰۹۴ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۱۰۷ صادر خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

همانطور که هفته گذشته نیز گفتیم روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و برغم انتشار بیانیه افزایش نرخ بهره بانک فدرال شاهد تحرک چندانی نبودیم و رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است. در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

در هر صورت برای امروز در حال حاضر، حرکت اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم. در این مسیر، سطح ۱۰۸۳ مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۱۰۴۵ قرار دارد. شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند.

چنانچه می دانیم، بازار به سنّت همیشگی خود در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار بازگشت معامله گران از تعطیلات کریسمس باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه شکست سطوح فوق را داشت. با نگاهی به نمودارهای بازار، می توان پیش بینی کرد که شکست یکی از سطوح مقاومت ۱۰۸۳ یا ۱۰۴۵ با واکنش های قابل توجهی همراه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا