تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

همانطور که در تحلیل روز گذشته گفتیم در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، بسیاری از معامله گران ترجیح می دهند وارد معاملات نشوند است و از این رو نقدینگی کم و قیمت در روندی خنثی قرار دارد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت خنثی مابین نرخهای ۱٫۰۹۰۰ و ۱٫۰۹۷۵ ادامه دارد و سفارشات فروش امروز یورو به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۷۵ سپس در محدوده ۱٫۰۹۸۰ و ۱٫۱۰۰۰ تشکیل شده اند و در حرکت نزولی سطوح حمایت بر روی نرخهای ۱٫۰۹۱۰ ، ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۸۷۰ ، ۱٫۰۸۶۵ و ۱٫۰۸۵۰ قرار گرفته اند.

چنانکه در گزارش پیشین اشاره شد در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز از آنجاییکه کم کم به روزهای کریسمس و کاهش سطح نقدینگی بازار نزدیک می شویم، انتظار نمی رود شاهد شکل گیری حرکات شدید قیمت باشیم. در حالیکه به روزهای پایانی سال و تعطیلات کریسمس نزدیک می شویم انتظار می رود از نوسانات بازار کاسته شود.

با این حال، با توجه به اقدام هفته پیش بانک مرکزی ژاپن که سیاست انبساطی آن کمتر از حد پیش بینی بازار گسترش یافت اگر بار دیگر حرکت اصلاحی شکل گیرد و قیمت به بالای سطوح مقاومت ۱۲۱٫۳۰ ، ۱۲۱٫۵۰ و ۱۲۱٫۷۰ برسد در نزدیکی منطقه ۱۲۱٫۸۵ ، ۱۲۱٫۹۰ و ۱۲۲٫۰۰ فرصتهای برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگت ۱۲۰٫۷۰ بوجود خواهد آورد.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز اگر قیمت به سطوح مقاومت ۱٫۴۸۸۰ ، ۱٫۴۸۹۰ و ۱٫۴۹۰۰ برسد، در ادامه می توان شاهد فرود بیشتر قیمت تا سطح ۱٫۴۸۰۰ و سپس ۱٫۴۷۷۰ و ۱٫۴۷۵۰ بود. سفارشات فروش بعد از سطح ۱٫۴۹۰۰ به ترتیب سطوح ۱٫۴۹۴۰ و ۱٫۴۹۵۰ و پس از آن در محدوده ۱٫۴۹۸۵ ، ۱٫۴۹۹۰ و ۱٫۵۰۱۰ و ۱٫۵۰۱۵ و در ادامه سطوح ۱٫۵۰۲۵ و ۱٫۵۰۳۰ الی ۱٫۵۰۵۰ قرار دارند که در تحلیل دیروز بدان اشاره کردیم و دوباره فروشندگان غالب شوند و جریان نزولی از سرگرفته شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا اکنون به نظر می رسد که خریداران این زوج که قیمت را در روزهای اخیر به نرخهای بسیار بالای ۱۱ ساله گذشته بردند، از اواخر این هفته تعطیلات پایان سال را آغاز خواهند کرد و اکنون قیمت در آستانه افزایش به سطح ۱٫۴۰ قرار گرفته است.

این یکی از مهمترین تحولات است و اکنون فضا برای ادامه تقویت این زوج ارز مهیا است و خریداران کماکان جریان اصلی بازار را در اختیار دارند و در حال حاضر، بهترین استراتژی، خرید قیمت این زوج ارز در محدوده ۱٫۳۸۷۰ ، ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۴۰ با حد تارگت در نزدیکی سطح ۱٫۳۹۵۰ است.

به باور ما با توجه به سقوط قیمت نفت به پایین ترین سطح یازده ساله گذشته راه را برای تقویت بیشتر این زوج ارز در آستانه سال جدید فراهم خواهد آورد و برای امروز اکثر سفارشات خرید دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۳۸۷۰ ، ۱٫۳۸۶۵ و ۱٫۳۸۴۰ با حد تارگت ۱٫۳۹۵۰ قرار دارد و هنوز هم به نظر می رسد که حرکت قیمت افزایشی است و احتمالاً با شکسته شدن سطح ۱٫۴۰۰۰ حرکت افزایشی ادامه خواهد یافت.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز برای امروز می توان در نرخهای بالا اقدام به فروش کرد و توجه داشته باشید که سطوح مقاومت بر روی ۰٫۷۲۶۵ و ۰٫۷۲۷۰ قرار دارند و سطوح حمایت نیز به ترتیب در نرخهای ۰٫۷۲۰۰ ، ۰٫۷۱۶۰ ، ۰٫۷۱۵۰ ، ۰٫۷۱۲۵ و ۰٫۷۱۲۰ واقع شده اند.

امروز انتظار می رود معامله گران به فروش دلار استرالیا اقبال بیشتری با حد تارگت در نزدیکی سطوح ۰٫۷۲۰۰ ، ۰٫۷۱۶۰ ، ۰٫۷۱۵۰ ، ۰٫۷۱۲۵ و ۰٫۷۱۲۰ نشان دهند و بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت نزولی خواهد بود و معامله گران را به بررسی بیشتر وضعیت بازار وادار خواهد کرد.

نکته دیگر آنکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن تعطیلات سال نو، کم کم شاهد کاهش حجم معاملات بازار خواهیم بود و این امکان وجود دارد که فروشندگان اونس طلا با بستن پوزیشنهای فروش خود زمینه ادامه حرکت افزایشی را بیشتر فراهم کنند.

از آنجاییکه امروز در اخبار اقتصادی شاخص سفارشات کالاهای بادوام، آمار خالص تعدیل هزینه های مصرف شخصی (PCE) و فروش خانه های نوساز آمریکا، آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان و آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در تقویم اقتصادی روز دیده می شود، با این حال انتظار می رود روند حرکت بازار تا پایان هفته آرام و کم تحرّک ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا