تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۵٫۱۷ دلار/بشکه و پایین تر ریزش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۳۶٫۴۵ با قدرت تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۳۳٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۳۵٫۱۷ قرار دارد و چنانچه این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش دیگری تا سطح ۳۳٫۹۸ صادر خواهد کرد.

از این رو انتظار داریم که دیر یا زود سطح ۳۳٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵) دوباره لمس شود که این موضوع را سقف دو قلو ساخته شده در حوالی سطح مقاومت ۳۷٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بیشتر تایید کرده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی شدید به بالای سطح مقاومت ۳۶٫۴۵ به منزله آن است که شکست اخیر سطح حمایت ۳۶٫۴۵ شکست مطمئنی نبوده است و احتمال لمس دوباره سطح ۳۷٫۹۸ وجود دارد که البته این سناریو با توجه به قدرت موج نزولی فعلی کمی بعید به نظر می رسد.

بدین دلیل حرکت قیمت نفت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت نفت در زیر سطح ۳۶٫۴۵ روندی کاملاً نزولی را تا سطح ۳۵٫۱۷ و پس از آن سطح ۳۳٫۹۸ و حتی پایین تر از آن به همراه خواهد داشت که در چشم انداز سه ماهه آینده بدان اشاره خواهیم کرد.

در تقویم امروز میزان ذخایر نفت آمریکا خبر مهمی برای معامله گران نفت محسوب می شود و با توجه به اینکه قیمت این کالای استراتژیک بسیار پایین آمده است، خبر امروز قطعا تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت خواهد داشت. پیش بینی می شود موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از رقم قبلی ۲٫۶۲۹+ میلیون بشکه به ۴۳۹+ هزار بشکه تغییر یابد.

در صورتیکه امروز رقم نهایی آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت در زیر نرخ ۳۶٫۴۵ دلار/بشکه حرکت نزولی شدیدی را به همراه خواهد داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۵٫۷۸ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۳۶٫۹۱ بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) تشکیل شده بود که شکسته شد.

سطح حمایت بعدی بر روی ۳۵٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر این سطح هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت نفت برنت تا سطح ۳۴٫۸۶ خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی مشخص است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) بسیار کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۳۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود.

بنابراین در نمودار زیر از آنجایی که قیمت نفت برنت در موج نزولی ۵ قرار گرفته است می بایست منتظر ریزش بیشتر قیمت نفت برنت تا سطح ۳۳٫۹۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن سطح ۳۲٫۸۱ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) بود. خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران نیز می تواند بر روی قیمت نفت برنت تاثیر گذار باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت