تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۵۹۶ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۴۵۶۰ صادر خواهد کرد که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج نزولی قیمت مس از سطح ۴۷۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ دسامبر) در قالب سه موج  a,b,c تشکیل شده است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و ما هم اکنون در موج نزولی c قرار داریم که قیمت مس ذر این موج می تواند تا سطح ۴۵۱۵ ریزش داشته باشد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۴۴۳ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) به ۴۷۵۰ قرار دارد.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما ریزش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد که در صورت شکست سطح حمایت ۴۵۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ریزش قیمت به این سطح محقق خواهد شد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۶۷۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

بنابراین برای امروز شکسته شدن نزدیک ترین سطح حمایت ۴۵۹۶ برای مس هدف بعدی، یعنی رسیدن قیمت به نرخ ۴۵۶۰ دلار/تن را برای بازار به تصویر خواهد کشید و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت نزولی قیمت جهانی مس باز هم ادامه داشته باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۶۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۴۴۸ ریزش داشته باشد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تایید کرده است.

همانگونه که در چارت پایین مشخص است عمق حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطخ ۱۵۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۴ دسامبر) بیانگر تکمیل شدن این موج برگشتی از سطح ۱۴۳۲ است. تحلیل سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی را بر روی سطح ۱۴۶۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد.

هر چند قیمت این فلز در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح حمایت ۱۴۶۵ نشد اما با توجه به اینکه قیمت آن دوباره به این سطح نزدیک شده است احتمال شکسته شدن این سطح و ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) بسیار زیاد است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۴۸۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم