تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۱۰۷ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۸۳ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶(بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون پیش بینی می شود قیمت اونس طلا به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۱۰۷ حرکت کند.

در چارت پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و اگر سطح ۱۱۰۷ نیز شکسته شود می تواند در میان مدت موجب استمرار روند افزایشی تا هدف ۱۱۴۵ گردد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص است.

در حال حاضر با توجه به پناه آوردن سرمایه داران به سمت بازار طلا و انتشار صورتجلسه دیشب بانک فدرال رزرو آمریکا که لحن ملایمی در خصوص افزایش نرخ بهره داشت روند کلی در کوتاه مدت همچنان افزایشی است و حتی در صورت اصلاح ، این امواج مقطعی خواهند بود زیرا سطوح حمایت مستحکم و قوی بر روی ۱۰۸۶ و ۱۰۸۳ تشکیل شده اند.

تاثیر سقوط ارزش یوان و سهام چین و کاهش پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصاد بین الملل در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را می توان بر بازار فلزات مشاهده کرد که بارزترین آن در قیمت طلا نمود پیدا می کند که امروز باعث تقویت قیمت اونس طلا به بالاترین سطح ۹ هفته گذشته شده است.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی شاخص اقتصادی مهمی نداریم و اعلام اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده آمریکا مهمترین خبر فردا می باشد که به شدت مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار خواهد گرفت.

در شرایطی این چنین حساس که تقریبا تمامی بازارها از سهام و کالا گرفته تا ارز و نفت و طلا در شرایط بشدت پر نوسانی (volatile) بسر می برند گزارش فردا آمار بازار کار آمریکا می تواند تاثیر بسزایی بر روند بازار داشته باشد.

در مجموع فعلا این گمانه زنیها از کاهش رشد اقتصاد جهانی و شوک کاهش ارزش یوان چین به کمترین نرخهای مارس ۲۰۱۱ که منجر به سقوط بازارهای سهام شده است عامل اصلی افزایش جدی اونس طلا بوده است و به نظر می رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد و به سوی هدف ۱۱۰۷ افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا