تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۳۲٫۸۴ دلار/بشکه را لمس کند و قویا احتمال آن می رود که این سطح شکسته شود و سیگنال فروش قوی تا سطح ۳۲٫۱۹ صادر کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۰۷ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنچ موجی از سطح ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۴ ژانویه) شکل گرفته است.

در چارت پایین این موج از قدرت زیادی برای کاهش تا سطح ۳۱٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که در صورت تثبیت کندل روزانه پایین سطح ۳۲٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) انتظار داریم دیر یا زود تا سطح ۳۱٫۷۱ کاهش یابد. همانطور که می دانیم معامله گران از سطح های ریتریسمنت فیبوناچی به عنوان سطوح حمایت و مقاومت استفاده می کنند.

از آنجاییکه تقریبا تمام معامله گران این سطوح را می بینند و سفارشات خود را برای وارد شدن به معامله یا خروج از آن روی آنها قرار می دهند، این سطوح توقعاتی را که از آنها داریم به خوبی برآورده کرده است و اهداف نزولی بعدی قیمت نفت در چارت پایین مشخص هستند.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان احتمال تعامل برای برای بازگشت به سقف تعیین شده تولید نفت در اوپک و هر گونه کاهش سطح تولیدات را غیر ممکن ساخته است و ما انتظار داریم دوباره قیمت‌ نفت با کاهش مواجه شود.

نگاهی به چارتهای بازار نیز موئد این مطلب است و قیمت نفت به پایین ترین سطوح ۱۱ ساله گذشته سقوط کرده است و معامله گرانی که از ابتدای سال میلادی نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند و شکست سطح ۳۲٫۸۴ سیگنال فروش دیگری تا سطوح ۳۲٫۱۹ و ۳۱٫۷۱ دلار/بشکه صادر خواهد کرد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۳۳٫۹۴ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۳۲٫۸۱ و پس از آن تا سطح ۳۰٫۹۸ کاهش یابد که در صورت شکسته شدن آن احتمال سقوط بیشتر نفت برنت تا محدوده ۲۸٫۳۱ فراهم خواهد آمد.

همانطور که در نمودار تایم فریم ۱ ساعته زیر مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) تشکیل شده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج پنجم یعنی موج ۵ قرار گرفته است که انتظار داریم در این موج به اندازه طول موج اول یعنی موج ۱ حرکت کند و در این موج هدف نزولی ۳۰٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۳۴٫۸۶ وجود دارد و اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود باعث افزایش کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۳۵٫۷۸ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

نگرانی ها از مازاد عرضه نفت در بازار و عدم تعامل در بین اعضای اوپک برای کاهش سطح تولیدات همان سایه هراسی است که بر قیمت نفت سنگینی می کند و پیش بینی می شود، حرکت نزولی قیمت نفت برنت امتداد بیشتری یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت