تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۵۶۱ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۹۷ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۴۴۳ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) به ۴۷۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ دسامبر) تشکیل شده بود که هم اکنون با قدرت شکسته شده است و راه برای ریزش بیشتر قیمت مس تا سطح ۴۶۳۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت نزولی قیمت مس از سطح ۴۷۵۰ در قالب سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج c در حال رساندن قیمت به سوی سطح ۴۵۱۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۵۹۷ موجب توقف قیمت مس در سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۴۶۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. در چارت زیر به نظر می رسد سطح ۴۶۳۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بتواند سقف مستحکمی برای قیمت مس باشد و قیمت با تثبیت در پایین این سطح مقاومت بتواند آماده ریزش مجدد شود.

در حال حاضر، اگر به جمله معروف روند دوست شما است توجه کنیم، همچنان باید در انتظار ادامه حرکت نزولی باشیم و از این رو، معامله گران در نرخهای پایین سطح ۴۵۹۷ وارد پوزیشن های فروش خواهند شد و با توجه به شکسته شدن آن قیمت تا سطح ۴۵۶۱ سقوط خواهد کرد.

بنابراین همانطور که در چارت پایین دیده می شود فروشندگان مس همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن فروش مس در پایین سطح ۴۵۹۷ با حد تارگت ۴۵۶۱ دلار/تن هستند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۶۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۴۴۸ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تایید کرده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که کاهش قیمت از سطح ۱۵۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۴ دسامبر) در مسیر روند نزولی قبلی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) قرار دارد که در این روند نزولی دیر یا زود تا نرخهای پایین ۱۴۳۲ کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و تنها در صورتیکه این سطح شکسته شود باعث افزایش کوتاه و محدود به سطح مقاومت بعدی ۱۴۹۸ (بالاترین سطح روز ۵ ژانویه) می شود.

در نمودار پایین به وضوح دیده می شود که سطح ۱۴۶۵ یک حمایت موقت برای قیمت محسوب می شود و اگر دوباره شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۴۴۸ و پس از آن سطح ۱۴۳۲ صادر خواهد کرد.

از این رو مادامی که قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشد نمی توان به صعود قیمت امیدوار بود و شرط شروع صعود قیمت، خروج رو به بالای قیمت و استقرار معنی‌دار آن در بالای ناحیه ۱۴۹۸ دلار/تن است که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم