تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا قبل از آمار اشتغال آمریکا که قرار است امروز راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام شود در حوالی سطوح ۱۰۹۵ و پس از آن سطح ۱۰۹۰ با حمایت جدی روبرو شود و اگر آمار اشتغال آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها (۲۰۰+ هزار) باشد موجب تقویت قیمت اونس طلا خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه بین خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته اند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر ۲۰۱۵) می باشد.

این سطح ۱۰۴۵ و همچنین پایین ترین سطح روز ۱۷ دسامبر یعنی سطح ۱۰۴۷ یک کف دو قلو را برای اونس طلا ساخته اند که این مساله از منظر تحلیل تکنیکال اشاره به افزایش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۱۳۲ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) دارد.

بدین ترتیب انتظار داریم حرکت اصلاحی کنونی که از شب گذشته از سطح ۱۱۱۳ (بالاترین سطح ۲ ماهه گذشته) اتفاق افتاده است برای امروز در حوالی سطوح حمایت ۱۰۹۶ و ۱۰۹۰ متوقف شود که از منظر تحلیل فاندامنتال این بستگی به آمار امروز آمار اشتغال آمریکا نیز دارد.

در هر صورت برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطوح ۱۱۱۶ و ۱۱۲۲ و پس از آن سطح ۱۱۳۲ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی، ۱۷۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی دیده می شوند.

بطور سنتی، اونس طلا نقش دماسنج وضعیت ریسک پذیری/ گریزی را بر عهده دارد و همانطور که دیروز دیدیم با سقوط شدید بازارهای سهام قیمت اونس طلا به بالاترین سطح ۲ ماهه گذشته دست یافت و چنانکه بازار سهام چین دوباره ریزش کند این مساله بار دیگر باعث تقاضای فلزات می شود.

اما امروز بانک مرکزی چین مقداری ارزش پول ملی خود (یوان) را در مقابل دلار آمریکا افزایش داد که این موضوع اندکی باعث آرامش بازارهای سهام چین و سایر بازارها شده است که نتیجه آن برگشت اونس طلا از سطح ۱۱۱۳ به پایین سطح ۱۱۰۰ بوده است اما به نظر موقتی است.

اکنون سرمایه گذاران در انتظار نشانه های محکمی از شروع و استمرار روند احیای رشد اقتصادی آمریکا هستند که در این صورت، نیاز برای افزایش نرخ بهره در سال جاری توجیه پذیر خواهد بود و گزارش امروز اشتغال آمریکا قابل توجه و اهمیت است. پیش بینی بازار ۲۰۰+ هزار است و چنانچه پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شود شکسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱۱۱۱ برای ادامه حرکت صعودی لازم است.

سطوح حمایت مستحکمی بر روی نرخ ۱۰۹۶ و ۱۰۹۰ تشکیل شده است و تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۰۹۰ باعث اصلاح به سوی سطوح ۱۰۸۴ و ۱۰۷۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که آنهم هم بسته به این دارد که آمار اشتغال آمریکا قوی تر از حد پیش بینی ها اعلام شود. باید منتظر ماند و دید که آیا اخبار امروز نیز این تئوری را تایید خواهد کرد یا نه.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا