تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۲٫۶۸ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در چارت پایین حرکت اصلاحی قیمت نفت از سطح ۳۲٫۱۰ (پایین ترین سطح روز ۷ ژانویه) در قالب موج کوچک ۴ صورت گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۴ ژانویه) می باشد.

به باور ما بعد از تکمیل شدن این موج باید منتظر موج نزولی کنونی ۵ باشیم که می تواند قیمت نفت را به ترتیب تا سطوح ۳۲٫۶۸ ، ۳۲٫۱۹ و پس از آن سطح ۳۱٫۷۱ کاهش دهد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی، ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

لازم به ذکر است برای امروز سطوح مقاومت قیمت نفت نیز بر روی ۳۴٫۲۵ و ۳۴٫۷۴ و ۳۵٫۰۴ تشکیل شده اند که هر یک از این سطوح می توانند مانع از هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت شوند. در چشم انداز بزرگتر، حرکتی نزولی در حال شکل گیری است و انتظار می رود همچنان شاهد ادامه این مسیر نزولی تا سطوح ۲۸٫۹۷ و ۲۷٫۰۷ باشیم.

امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که قطعاً به نوسانات بیشتر بازار خواهد انجامید و روند نزولی قیمت نفت با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت و فرصت خوبی را برای فروشندگان نفت فراهم خواهد آورد.

بنابراین در نمودار زیر با توجه اینکه به موج اصلاحی ۴ به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۳۴٫۲۵ دلار/بشکه به پایان رسیده است، ما از هم اکنون روند نزولی را برای قیمت نفت در موج ۵ ادامه دار با اهداف مشخص شده در چارت پایین پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۳۲٫۸۱ دلار/بشکه کاهش یابد و به نظر می رسد حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت که از سطح ۳۲٫۱۶ (پایین ترین سطح روز ۷ ژانویه) شروع شده در حوالی سطح مقاومت ۳۴٫۸۶ به پایان رسیده است.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) تشکیل شده است.

در چارت پایین دیده می شود که قیمت نفت برنت در موج نزولی ۵ قرار دارد که این موج ممکن است در حوالی سطح حمایت ۳۰٫۹۸ پایان یابد زیرا انتظار داریم که طول موج ۵ به اندازه طول موج اول یعنی موج ۱ باشد.

با نگاهی دقیق تر به نمودار پایین متوجه می شویم که حتی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) هدف نزولی ۳۰٫۹۸ را نشانه گرفته است. با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما ریزش قیمت نفت برنت تا سطح ۳۲٫۸۱ می باشد.

در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۳۴٫۸۶ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت ۳۵٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

بنابراین برای امروز تثبیت قیمت در پایین سطح مقاومت ۳۴٫۸۶ فشارهای نزولی را بیشتر می کند و این احتمال را بوجود می آورد که قیمت نفت برنت به ترتیب به سطوح ۳۲٫۸۱ ، ۳۲٫۰۴ و ۳۰٫۹۸ دلار/بشکه ریزش کند که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت