تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۳۵۱ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۴۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه ۲۰۱۵) شکل گرفته است و انتظار داریم تا سطح حمایت بعدی ۴۳۵۱ ریزش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

در نمودار روزانه زیر این موج نزولی از پتانسیل ریزشی زیادی برای کاهش حتی تا سطح ۳۷۳۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که این هدف نزولی در بازه زمانی ۲ الی ۴ هفته پیش بینی می شود. در حرکت نزولی حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح روز ۷ ژانویه) به عنوان یک حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۴۵۴۳ در نظر گرفته می شود.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵۶۸ نشاندهنده آن است که شکست اخیر سطح ۴۵۴۳ شکست مطمئن نبوده است و آن وقت می بایست موقتا در سناریوی نزولی به سطح ۴۳۵۱ تجدید نظر نمود. برای امروز انتشار گزارش اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) سرمایه گذاران در وضعیت انتظار و نظاره هستند و چندان تمایلی برای ورود به معاملات ندارند.

در هر صورت از منظر تحلیل تکنیکال و از منظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال قیمت مس ناگزیر در روندی نزولی قرار خواهد گرفت و این موضوع، تاییدی بر پیش بینی های ما در خصوص ریزش قیمت مس تا سطح ۴۳۵۱ دلار/تن است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن چند روزی در محدوده بین سطوح ۱۴۴۸ و ۱۴۸۵ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن جهت قیمت مشخص شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این محدوده بین خط فیبوناچی ۷ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است.

حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۵۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۴ دسامبر) به نظر می رسد که مومنتوم نزولی خود را از دست داده است و این حرکت خنثی و رنج پیش بینی می شود. در حال حاضر، نوسانات بازار ادامه دارد و قیمت در روندی خنثی قرار گرفته است و تنها زمانیکه یکی از سطوح فوق شکسته شود، می تواند انتظار حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی را داشت.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۸۵ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطح ۱۵۱۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۴۴۸ سیگنال فروش تا سطح ۱۴۳۲ دلار/تن صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم