تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت یورو روز گذشته دقیقا به همان هدف ما یعنی سطح ۱٫۳۰۰۰ (که در خبرنامه دیروز بدان اشاره کرده بودیم) رسید و دیروز با توجه به چینش برخی از سفارشات خرید در این منطقه یعنی نزدیکی  ۱٫۳۰۰۰ هم اکنون موجب اصلاح و برگشت قیمت به منطقه ۱٫۳۰۶۰ گردیده است

برای امروز سفارشات فروش یورو همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ و برخی از سفارشات خرید در منطقه ۱٫۳۰۳۰ و بعدی در منطقه ۱٫۳۰۱۰ الی ۱٫۳۰۰۰ چیده شده است و بهتر است که در صورت ورود به پوزیشن های فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۰۰ حد سود و تارگت در حدود نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۱۰ در نظر گرفته شود .

در حرکت صعودی نیز چنانچه به هر دلیلی ( به عنوان مثال عملیات مرتبط با تسویه حسابهای آخر ماه که ممکن است امروز نوسانات بازار ارز را تحت کنترل خود قرار دهد ) از بالا سطح مقاومت ۱٫۳۱۰۰ کاملا شود و حداقل ۱ الی ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود ، همانطور که قبلا نیز بدان اشاره شد سفارشات خرید جای سفارشات فروش را سریعا خواهند گرفت و همین امر می تواند پتانسیل حرکت برگشتی به سوی منطقه ۱٫۳۱۵۰ و حتی ۱٫۳۲۰۰ را ایجاد کند اما تا آن زمان همانطور که عرض کردم سفارشات فروش در نزدیکی همین منطقه ۱٫۳۱۰۰ و برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۱۰ الی ۱٫۳۰۰۰ قرار دارند.

توجه داشته باشید که برای یورو منطقه  ۱٫۳۰۸۰ الی ۱٫۳۱۰۰ منطقه مستحکمی است زیرا خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بر روی ۱٫۳۰۶۹ ، خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بر روی سطح ۱٫۳۰۷۳ و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه بر روی سطح ۱٫۳۰۷۷ تشکیل شده اند که این خطوط در نمودار زیر مشخص است .

به همین خاطر فعلا فروشندگان قصد دارند جلوی افزایش را در محدوده نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ بگیرند و بتوانند تا جای ممکن است در افزایشها به سوی ۱٫۳۱۰۰ بفروشند و البته برای امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۱۰ الی ۱٫۳۰۰۰ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۷۴۵ به ۱٫۳۴۱۵) نسبت به تسویه فروش های خود اقدام نمایند.

بنابراین بازگشت قیمت به بالای نرخ ۱٫۳۱۰۰ یا زیر ۱٫۲۹۸۵ می تواند این وضعیت را تغییر دهد. باز هم یادآوری می شود که در حرکت نزولی چنانچه سطوح ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۸۵ نیز کاملا شکسته شود سفارشات فروش جای سفارشات خرید را خواهند گرفت و آن وقت می بایست در انتظار کاهش به سوی منطقه ۱٫۲۹۶۰ و ۱٫۲۹۵۰ بود. از بالا نیز شکسته شدن کامل سطح ۱٫۳۱۰۰ موجب ورود خریداران با هدفهای ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۲۰۰ خواهد شد.

شکست یکی از سطوح ۱٫۲۹۸۵ و ۱٫۳۱۰۰ را می بایست به دقت زیر نظر داشت زیرا شکست این منطقه سفارشات را سریعا جا به جا خواهد کرد. بنابراین برای امروز می توان در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۰۰ اقدام به گرفتن فروش با حد سود در نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۱۰ الی ۱٫۳۰۰۰ نمود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز خبرهای رسیده حاکی از این است که برای امروز سفارش های فروش بر روی منطقه ۹۹٫۳۰ و ۹۹٫۴۰ با حد استاپ بالای منطقه ۱۰۰٫۰۰ قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکی همانطور که در نمودار اول می بینیم قیمت در بالای سطح فیب ۵۰ درصدی با خط میانگین متحرک ۵۰ روزه مواجه است که به عنوان سقف قیمت عمل کرده است و برای امروز پیش بینی می کنیم از نزدیکی منطقه ۹۹٫۳۰ یا ۹۹٫۴۰ شاهد برگشت و کاهش قیمت به سوی منطقه کف یعنی سطوح ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۲۰ و ۹۸٫۰۰ باشیم که در این منطقه نیز مقداری از سفارشات خرید چیده شده اند.

در حرکت صعودی نیز همانطور که در نمودار دوم مشخص است چنانچه قیمت بتواند به بالای حد مقاومت ۹۹٫۵۰ برسد می تواند تا سطح ۹۹٫۹۳ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) دست یابد در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۹۷٫۵۶ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵ و نزدیک به کف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه) نیز موجب افزایش فشارهای نزولی خواهد شد.

لازم به ذکر است که امروز در زوج ارز EurJpy منطقه کف قیمت در حول و حوش منطقه ۱۲۸٫۷۰ و ۱۲۸٫۴۰ قرار دارد و توصیه می شود در محدوده نزدیکی به منطقه مقاومت ۱۲۹٫۵۰ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) و ۱۲۹٫۷۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود. مقاومت قیمت نیز در ۱۲۹٫۹۰( بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن)  الی ۱۳۰٫۰۰ قرار دارد. در زوج ارز GbpJpy نیز سقف امروز در نزدیکی منطقه ۱۵۱٫۵۰ و ۱۵۲٫۰۰ و کف قیمت در اطراف منطقه ۱۴۹٫۵۰ و ۱۴۹٫۰۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و به نظر می رسد که روند پوند و نقاط تکنیکی عامل تعیین کننده حرکت بازار باشد. همانطور که قبلا نیز در تحلیلهای سایت بدان اشاره کردیم فروشندگان در انتظار رسیدن قیمت به منطقه مقاومت ۱٫۵۲۸۰ و ۱٫۵۳۰۰ برای ورود به پوزیشن فروش هستند و استاپ های قیمت را بر روی بالای نرخ ۱٫۵۳۷۶ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) قرار خواهند داد. اولین سطح مقاومت در منطقه ۱٫۵۳۴۶ ( بالاترین سطح روز ۲۷ ژوئن ) قرار دارد.

در این راستا، انتظار می رود، تا زمانیکه قیمت پایین سطوح ۱٫۵۲۷۹ و ۱٫۵۳۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته ) قرار دارد ، حرکت کاهشی کماکان به سوی منطقه ۱٫۵۲۰۰ و ۱٫۵۱۸۵ ادامه یابد. تنها در صورت بسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱٫۵۳۷۶ احتمال توقف این روند در کوتاه مدت وجود دارد. همانطور که اشاره شد اندیکاتورهای استوکاستیک و خطوط میانگین متحرک نیز به ادامه حرکت کاهشی به سوی منطقه ۱٫۵۲۲۰ و ۱٫۵۲۰۰ اشاره دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند