تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن ممکن است سطح مقاومت ۱۱۱۲ را بشکند و تا منطقه ۱۱۱۶ و ۱۱۲۲ افزایش یابد و این موضوع را از سرگیری روند افزایشی قیمت اونس طلا پس از برخورد روز جمعه به محدوده حمایت ۱۰۹۶ و ۱۰۹۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۱۱۱۲ بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) محسوب می شود.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به ناحیه حمایتی ۱۱۰۰ و ۱۰۹۶ خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی قرار گرفته اند و در ادامه این روند، فضا برای صعود بیشتر تا رسیدن به قیمت ۱۱۱۲ مهیا است.

تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۱۰۰ و ۱۰۹۶ تاییدی بر استمرار روند صعودی است و می تواند هدف های ۱۱۱۶ و ۱۱۲۲ بعد از سطح ۱۱۱۲ را نمایان سازد. به باور ما قیمت اونس طلا در این موج از توانایی و قدرت خوبی برای رسیدن حتی تا سطح ۱۱۳۲ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) در آینده نزدیک برخوردار است که این موضوع را کف دو قلوی ساخته شده در اطراف سطح ۱۰۴۵ بیشتر تایید کرده است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز جاری شدن سرمایه ها به بخشهای امن و مطمئن به دلیل سقوط بازار سهام چین نیز موجب تقویت دوباره قیمت اونس طلا به نزدیکی بالاترین سطح ۹ هفته گذشته گردیده است و معامله گران اقدام به فروش دارایی های پر ریسک (سهام)، به خرید دارایی های کم بازده و کم ریسک نظیر اونس طلا، ین ژاپن و اوراق قرضه دولتی آمریکا اقدام کرده اند.

به اعتقاد ما ادامه نوسانات در بازار سهام چین و هراس از وخیم تر شدن اوضاع، سرمایه گذاران را بیشتر به خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن ترغیب خواهد کرد و ادامه این حرکت افزایشی قیمت اونس طلا می تواند به صعود تا سطح ۱۱۱۲ و پس از آن محدوده ۱۱۱۶ و ۱۱۲۲ و سپس ۱۱۳۲ بیانجامد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و اهداف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا