تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی ۴۳۵۱ دلار/تن که روز جمعه بدان اشاره کردیم هنوز مورد توجه ما است که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت مس در موج نزولی قوی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه ۲۰۱۵) می باشد و از آنجایی که براحتی به زیر سطح حمایت ۴۵۴۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده است یابد منتظر ریزش بیشتر قیمت مس به سوی سطح حمایت بعدی ۴۳۵۱ باشیم که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

در حرکت نزولی چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به فشارهای نزولی بیشتر تا سطح ۴۱۱۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد شد و همچنین برای روزهای آتی انتظار داریم که قیمت مس در این موج نزولی C حتی تا سطح ۳۷۳۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش داشته باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۵۴۳ خواهد بود و از سوی دیگر از منظر تحلیلی بنیادی و فاندامنتال بطور کلی، هنگامی که شرایط عدم اطمینان بواسطه کاهش رشد اقتصادی چین و سقوط بازارهای سهام بین الملل بوجود می آید، معامله گران سرمایه های خود را به دلار و ین ژاپن تبدیل می کنند.

در روز های اخیر، به دلیل عمیق تر شدن شرایط کاهش اقتصادی و سقوط سهام در چین، وضعیت قیمت جهانی مس نیز به نزولی تغییر کرده است. بنابراین برای امروز روند کاهشی قیمت جهانی مس همچنان ادامه داد و احتمال ریزش قیمت تا سطح ۴۳۵۱ و پس از آن سطح ۴۱۱۴ دلار/تن وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۵۱۱ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۷۹ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) شکل گرفته است که شکسته شده است.

در نمودار پایین سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۵۱۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که انتظار داریم در حوالی این سطح این حرکت اصلاحی پایان یابد و دوباره قیمت در موج نزولی C قرار گیرد. برای امروز کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح ۱۴۷۹ نشاندهنده از سرگیری روند نزولی در موج C به سوی سطح ۱۴۵۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

از این رو پیش بینی می کنیم در حرکت صعودی، حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۱۱ متوقف شود و این سطح مقاومت مستحکمی را در این سطح تشکیل داده است و از نزدیکی آن احتمال ریزش مجدد قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۱۴۵۳ و ۱۴۲۶ و پس از آن سطوح ۱۳۹۳ و ۱۳۴۱ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین به وضوح مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم