تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت هنوز پشت سطح مقاومت اصلی ۱۱۰۷ تثبیت شده است اگر امروز به هر دلیلی بتواند از سطح حمایت ۱۰۹۰ عبور کند مقداری تا سطح ۱۰۸۳ اصلاح خواهد کرد اما اگر به بالای سطح ۱۱۰۷ برسد سیگنال خرید صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است که از ابتدای سال جدید همچنان به عنوان سد مقاومت قیمت عمل کرده است.

برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱۰۹۰ شکسته شود باعث اصلاح به ۱۰۸۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود و اگر سطح ۱۰۸۳ نیز شکسته شود به معنای تکمیل شدن موج برگشتی از سطح ۱۰۴۵ می شود که می تواند منجر به برگشت به ۱۰۶۴ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۰۷ باعث افزایش به سوی سطح ۱۱۱۳ و پس از آن سطوح ۱۱۱۵ ، ۱۱۲۵ ، ۱۱۲۸ و ۱۱۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

یادآوری می شود در چارت پایین مقاومت مهم فیبوناچی در سطح ۱۱۰۷ یک سد محکم جهت افزایش می باشد و چنانچه قیمت پتانسیل صعود را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت در صدد فتح سطوح ۱۱۱۳ و ۱۱۱۵ خواهد بود. چنانچه پتانسیل قوی افزایش داشته باشد به سمت اهداف ۱۱۲۵ ، ۱۱۲۸ و ۱۱۴۵ حرکت خواهد نمود.

امروز در تقویم اقتصادی اخبار چندانی دیده نمی شود و قیمت اونس طلا عمدتاً به نوسانات بازار سهام و شاخص دلار آمریکا واکنش نشان خواهد داد.  اما احتمال ضعیف‌ تر ادامه اصلاح است و باید یک انرژی برای اونس طلا ایجاد شود تا با ورود معامله گران جدید قیمت بتواند یکی از سطوح ۱۰۹۰ و ۱۱۰۷ را بشکند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا