تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن پس از آن که به زیر سطح ۳۱٫۶۸ دلار/بشکه رسید به سطح ۳۰٫۴۶ کاهش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ می باشد.

قیمت نفت هم اکنون در پایین ترین نرخهای خود در ۱۲ ساله گذشته قرار دارد و به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۳۱٫۶۸ معامله گران کماکان متمایل به فروش نفت هستند و از این رو هرگونه حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۳۱٫۶۸ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت آمریکا به زیر سطح ۳۱٫۶۸ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) آعاز گردیده است و شکست کامل سطح ۳۰۴۶ پتانسیل ورود فروشندگان را دارد.

هدف نزولی بعدی سطح ۳۰٫۴۶ و پس از آن سطح ۲۹٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) است و اگر این سطح هم شکسته شود فروشندگان نفت را با هدف ۲۸٫۴۹ وارد بازار خواهد کرد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بسیار کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۳۱٫۶۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) خواهد بود.

بنابراین برای امروز قیمت نفت ابتدا باید از نزدیکی سطح حمایت ۳۰٫۴۶ کمی اصلاح نماید تا پس از آن بتواند پتانسیل لازم برای ادامه سیر نزولی را بدست آورد. قیمت اکنون در ناحیه نزدیکی سطح حمایت ۳۰٫۴۶ قرار دارد و اگرچه ممکن است مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۳۱٫۶۸ به نوسان بپردازد اما خروج رو به بالای قیمت فعلا شانس زیادی ندارد و دیر یا زود باید منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۳۰٫۴۶ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۳۰٫۹۸ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال فروش تا نزدیکی سطح ۲۹٫۸۵ صادر خواهد کرد و فروشندگان در تلاش برای شکستن سطح حمایت ۳۰٫۹۸ هستند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ تشکیل شده است که این موج سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) می باشد. از دیدگاه تحلیل تکنیکال همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است.

در چارت پایین روند نزولی قیمت نفت برنت در موج ۵ پایدار است و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر ۲۰۱۵) اشاره به کاهش قیمت به سطوح ۲۹٫۸۵ و ۲۹٫۱۵ دارد. انتظار می رود با اصلاح اندک قیمت نفت برنت به نزدیکی سطوح مقاومت ۳۲٫۰۴ و ۳۲٫۸۱ فرصتهایی برای فروش مجدد ایجاد شود و قیمت به نرخهای پایین بازگردد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۳۲٫۰۴ و ۳۲٫۸۱ دلار/بشکه خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارند. بنابراین به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت نفت برنت به نفع فروشندگان است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت