تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۳۷۳ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۴۳۳۷ و ۴۳۱۴ ریزش کند. با دید کوتاه مدت اگر به نمودار نگاه کنیم مادامیکه انرژی قیمت نتواند منجر به شکسته شدن رو به بالای سطوح مقاومت ۴۴۰۹ و ۴۴۳۱ شود نباید به فکر ورود به خرید باشیم.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۷۴۶ (بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. بدین ترتیب قیمت به سمت حمایتهای بعدی خود روانه خواهد شد و بسته به میزان قدرت فروشندگان مس و مقدار عرضه‌های آتی قیمت به سمت حمایتهای بعدی خود یعنی سطوح ۴۳۳۷ و ۴۳۱۴ حرکت خواهد کرد.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته پایین خط روند نزولی رسم شده از کف موج ۱ یعنی سطح ۴۵۹۷ که روز ۴ ژانویه لمس شد هدف نزولی در سطوح ۴۳۳۷ و ۴۳۱۴ را نشانه گرفته است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۲۳٫۶ درصدی وجود دارند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۴۴۳۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) متوقف خواهد شد و با توجه به تحولات تکنیکال هنوز هم تصور می شود که حرکت نزولی ادامه یابد. بنا به گفته معروف روند دوست شماست کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی مس به ترتیب تا سطوح ۴۳۳۷ و ۴۳۱۴ از طریق عبور از سطح حمایت ۴۳۷۳ دلار/تن هستیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم سطح حمایت ۱۴۵۳ دلار/تن شکسته شود و قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۱۴۲۶ کاهش یابد و از هم اکنون در چارت پایین سیگنال فروش صادر کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) است.

در نمودار پایین حرکت اصلاحی جزئی که در برخورد به سطح حمایت ۱۴۵۳ اتفاق افتاده است چندان قوی نبوده است و نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۱۵۱۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برساند و افزایش اخیر صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط روند پایینی کف کانال افزایشی در نظر گرفته می شود.

برای امروز کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۴۴۹ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۱۴۵۳ می باشد که می تواند هدف نزولی ۱۴۲۶ را مشخص سازد و این در حالی است که در حرکت افزایشی سطح مقاومت ۱۴۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث رسیدن قیمت به نزدیکی سطح ۱۵۰۰ دلار/تن می گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم