تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا پس از اعلام ضعیف آمار تولیدات صنعتی انگلیس که در ماه نوامبر با کاهش مواجه شد فروشندگان همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و قیمت پوند تا پایین ترین سطوح ۵٫۵ ساله گذشته پایین آمده است. از آنجاییکه روند حرکت همچنان کاهشی است، فرود قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۴۵ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم کند.

در حرکت نزولی، هدف بعدی قیمت ابتدا بر روی ۱٫۴۳۷۵ ، ۱٫۴۳۷۱ ، ۱٫۴۳۴۶ قرار دارند که سطح ۱٫۴۳۷۱ (بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از سطح ۱٫۳۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۹) به ۱٫۷۱۹۲ و سطح ۱٫۴۳۴۶ بر روی پایین ترین سطح ژوئن ۲۰۱۰ قرار دارند. کاهش انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس (BoE) در سال جاری یکی از دلایل تمایل معامله گران برای فروش پوند است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطح ۱٫۰۸۵۰ شکسته شده است و ادامه حرکت نزولی، هدفهای ۱٫۰۸۳۵ ، ۱٫۰۸۳۰ ، ۱٫۰۸۱۰ و پس از آن سطح ۱٫۰۸۰۰ و ۱٫۰۷۷۰ را نمایان می کند. برای بازگشت حرکت صعودی، لازم است قیمت به بالای سطح مقاومت ۱٫۰۹۳۵ ، ۱٫۰۹۴۰ ، ۱٫۰۹۶۵ و در ادامه ۱٫۰۹۷۰ ، ۱٫۰۹۸۰ ، ۱٫۰۹۸۵ و سطح محوری اصلی ۱٫۱۰۰۰ بازگردد. در این صورت، انتظار می رود، در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۰۷۷۰ فشار بر یورو همچنان ادامه دار باقی بماند.

در حال حاضر، آنچه بیش از هر چیزی مورد توجه بازار است سقوط قیمت نفت به کمترین سطح ۱۲ ساله گذشته است و بدلیل سقوط آزاد قیمت نفت حرکت دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا همچنان صعودی است و قیمت از سطح مقاومت کلیدی ۱٫۴۲ عبور کرده است و هدف بعدی، یعنی رسیدن قیمت به نرخ های بالای ۱٫۴۳ را برای بازار به تصویر کشیده و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت افزایشی دلار آمریکا در برابر دلار کانادا باز هم ادامه داشته باشد.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی نقره پیش بینی می کنیم قیمت آن در یک الی سه ماهه آینده تا سطوح ۱۱٫۹۶ و ۱۰٫۲۵ دلار در هر اونس کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از موج بزرگ C تشکیل شده است که از سطح ۳۵٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱ اکتبر ۲۰۱۲) آغاز گردیده است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود موج نزولی c به زیر سطح حمایت ۱۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ریزش کرده است و سطح حمایت بعدی بر روی سطح ۱۱٫۹۶ دیده می شود و در بیشترین قدرت نزولی می تواند تا سطح ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

در نمودار زیر قیمت نقره برای چند هفته زیر سطح حمایت ۱۴٫۴۷ در نوسان بوده است و بعید است که دوباره بتواند به بالای این سطح برسد. تنها در صورت عبور قیمت از سطح ۱۴٫۵۸ نشاندهنده آن است که شکست اخیر سطح ۱۴٫۴۷ مطمئن نبوده است و تنها در این شرایط می بایست منتظر رسیدن قیمت نقره به سطح ۱۶٫۴۹ بود.

بررسی سطوح فیبوناچی از روند بلند مدت هدفهای ۹٫۷۸ و ۸٫۴۲ را نشانه گرفته است و این محدوده توسط پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸ و خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) مشخص شده است.

قیمت نقره به پایین سطح ۱۴٫۰۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از ۸٫۴۲ به ۴۹٫۵۱) ریزش داشته است و این سطح آخرین سدّ حمایت قیمت است و با توجه به شکست این سطح راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۸٫۴۲ فراهم آمده است.

همچنین با نگاهی به نمودار متوجه می شویم که قیمت نقره در زیر سطح ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بلندمدت از سطح ۳٫۵۳) تثبیت شده است و براساس قواعد سطوح فیبوناچی هدف بعدی سطح ۹٫۷۸ می باشد و هر دو بررسی سطوح فیبوناچی و پروجکشن اشاره به کاهش بیشتر قیمت جهانی نقره تا سطوح ۱۱٫۹۶ و ۱۰٫۲۵ دلار در هر اونس دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره