تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت اونس طلا در کوتاه مدت قیمت مابین نرخهای ۱۰۷۸ و ۱۰۹۱ در نوسان است و برای امروز شکسته شدن هر یک از این سطوح می تواند جهت حرکت بازار را مشخص کند. انتظار می رود، تا زمانی که قیمت اونس طلا حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۰۷۸ و ۱۰۹۱ قرار داشته باشد.

معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از کاهش امروز قیمت به پایین سطح ۱۰۸۵ هستند. خرید یا فروش، بستگی به شکسته شدن قطعی یکی از سطوح ۱۰۷۸ و ۱۰۹۱ دارد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۱۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

برای امروز کاهش قیمت به پایین سطح ۱۰۷۸ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۸۵ و هدف نزولی ۱۰۷۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و شکست سطح مقاومت ۱۰۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تاییدی در جهت صعود قیمت به سوی سطح ۱۰۹۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد که در چارت پایین دیده می شود. در شرایط حاضر، توجه به موضوع ریسک پذیری و گریزی در بازارهای مالی نیز می بایست مد نظر قرار گیرد.

با شروع ریسک پذیری در بازارهای مالی، در طی ۲۴ ساعته گذشته خریداران طلا با شوک سقوط قیمت مواجه شده اند و افزایش تقاضا برای خرید سهام، فشار زیادی بر قیمت اونس طلا وارد ساخته و با هجوم فروشندگان سطوح حمایت پیشین شکسته شده و قیمت تا پایین سطح ۱۰۸۵ پایین آمده است.

بطور سنتی، هنگامی که سرمایه گذاران متمایل به خرید سهام می شوند و بازارهای این بخش رونق می گیرد، ارزش دارایی های مطمئن سرمایه گذاری از جمله اوراق قرضه و طلا کاهش می یابد و معامله گران در سودای سود بیشتر، به بخشهای پرریسک معاملاتی نظیر سهام توجه می کنند.

از سوی دیگر گمانه زنی ها از دومین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس را نیز می توان یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت اونس طلا به نرخهای پایین ۱۰۸۵ دانست و برای امروز صعود شاخصهای معاملات آسیا اشاره به افزایش معاملات آتی قیمتها در هنگام باز شدن بازارهای سهام اروپا و آمریکا دارد.

بنابراین از آنجاییکه در شرایط ریسک پذیری سرمایه گذاران چندان توجهی به استراتژی جابجایی به کمیّت ندارند، حرکت کاهشی اونس طلا منطقی به نظر می رسد مگر آنکه از بالا سطوح مقاومت ۱۰۹۱ و ۱۰۹۵ با قدرت شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا