تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در حال حاضر قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی بین سطوح ۳۲٫۱۹ و ۳۰٫۱۳ دلار/بشکه قرار دارد و بازار در انتظار شکستن شدن یکی از این سطوح است تا جریان حرکت مشخص شود که بیشتر متمایل به حرکت نزولی است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح بین خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۳۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۳ تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) می باشد و با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات قیمت نفت در روزهای اخیر احتمال ریزش قیمت به پایین سطح ۳۰٫۱۳ زیاد است.

در نمودار زیر بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در پایین سطح ۳۰٫۱۳ منجر به شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۲۹٫۶۵ (خط فیبوناچی ۳۶۱٫۸ درصدی) و پایین تر خواهد شد. از این رو برای شروع مجدد حرکت کاهشی قیمت می بایست در پایین سطح ۳۰٫۱۳ تثبیت شود.

در نمودار پایین پتانسیل ریزش قیمت بالاست و باز هم احتمال کاهش قیمت وجود دارد ولی قیمت فعلا در نزدیکی‌ خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و امکان مکث موقتی و اصلاح جزئی به سوی سطوح مقاومت ۳۱٫۴۱ و ۳۱٫۷۱ وجود دارد تا دوباره فروشندگان وارد بازار شوند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قرار گرفتن قیمت در زیر این سطح حمایت ۳۰٫۱۳ راه را برای سقوط بیشتر تا سطح ۲۹٫۶۵ و پایین تر هموار می کند. در محدوده قیمت مقاومت ۳۱٫۴۱ و ۳۱٫۷۱ می توان پس از بررسی مجدد نمودار به فکر ورود به پوزیشن فروش افتاد و حد استاپ را بالای سطح مقاومت ۳۲٫۱۹ دلار/بشکه در نظر گرفت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۲۹٫۸۵ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۳۰٫۹۸ نشان می دهد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۲۹٫۸۵ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد و اگر با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۲۹٫۱۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

در حرکت اصلاحی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۳۲٫۰۴ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) و ۳۲٫۸۱ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) دیده می شوند. از این رو برای امروز تثبیت قیمت در پایین سطح ۲۹٫۸۵ آغازگر یک روند نزولی جدید است و سقوط به زیر این سطح فروشندگان را به بازار بازخواهند گرداند.

بنابراین نتیجه آن سقوط شدید و سریع قیمت نفت برنت خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت و بلند مدت نزولی برای آن را به همراه دارد. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه بار دیگر شاهد ادامه روند نزولی قیمت نفت برنت باشیم و براساس آنچه که در چارت مشخص است قیمت نفت برنت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت