تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۴۴۱۳ و ۴۴۴۳ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را برگشت قیمت از سطح حمایت ۴۳۵۲ نشان داده است.

به نظر می رسد که زمان آغاز حرکت اصلاحی فرا رسیده است و حرکت مس در یک روند جالب تکنیکی تشکیل شده و همچنان ادامه دارد و در صورتیکه قیمت در بالای این سطوح ۴۳۵۱ و ۴۳۷۶ به همین صورت تثبیت شود، روند حرکت اصلاحی با اهداف ۴۴۱۳ و ۴۴۴۳ باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است برای بازگشت حرکت کاهشی لازم است قیمت به پایین سطح ۴۳۵۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) بازگردد تا به سطوح ۴۳۱۷ و ۴۲۸۱ (خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ دصدی) برسد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۶۸۰ (بالاترین سطح روز ۵ ژانویه) تشکیل شده است. چنانچه اشاره کردیم، قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح ۴۳٫۵۱ و ۴۳۷۶  به معنای شروع حرکت افزایشی است و با برگشت قیمت از سطح ۴۳۵۲ این حرکت بیشتر تایید شده است.

واگرایی افزایشی ایجاد شده در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز موئد آن است که قیمت مس نسبت به روزهای گذشته قوی تر شده است و ممکن است مقداری شاهد اصلاح و افزایش قیمت مس به سوی سطوح ۴۴۱۳ و ۴۴۴۳ باشیم که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۳۵۲ بیانگر ورود فروشندگان با هدف ۴۳۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد. در هر صورت برای امروز با توجه به تثبیت قیمت بالای سطوح ۴۳۵۱ و ۴۳۷۶ در نتیجه موجب قرار گرفتن قیمت مس در سطوح تکنیکال به ترتیب تا سطوح ۴۴۱۳ و ۴۴۴۲ دلار/تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن حرکت قیمت مبهم و نامشخص است زیرا هنوز موفق به شکست سطح حمایت ۱۴۵۲ دلار/تن نشده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۴۵۲ تثبیت شود ممکن است مقداری به سوی سطح ۱۴۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) اصلاح کند اما اگر به زیر سطح حمایت برسد باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود و تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد.

در حال حاضر، سطح ۱۴۵۲ حمایت قابل توجه است و اگر این سطح شکسته شود، هدف بعدی موج C سقوط قیمت تا سطوح ۱۴۲۶ و ۱۳۹۳ خواهد بود که در چارت پایین مشخص است. برای شروع حرکت نزولی، همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی قیمت مس برای عبور از سطح حمایت ۱۴۵۲ دلار/تن فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش بوجود خواهد آمد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم