تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به بهبود جریان ریسک پذیری پس از اعلام آمار مثبت تراز تجاری چین که امروز نشان داد آمار صادرات و واردات چین در ماه دسامبر بهتر از پیش بینی های بازار است به ادامه روند نزولی این زوج معتقدیم و از این رو برای امروز سطوح ۱٫۰۸۷۵ ، ۱٫۰۸۸۰ و ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۹۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۹۳۵ و ۱٫۰۹۴۰ می توانند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم آورد.

در این زوج ارز احتمال شکل گیری روند خنثی بین سطوح ۱٫۰۸۰۰ و ۱٫۰۹۴۰ پیش از ادامه حرکت کاهشی قیمت به سوی حمایت ۱٫۰۸۰۰ و ۱٫۰۷۸۰ و ۱٫۰۷۷۰ وجود دارد و سطوح بعد از سطح ۱٫۰۸۰۰ به ترتیب بر روی ۱٫۰۷۷۲ (پایین ترین سطح ۷ ژانویه) و ۱٫۰۷۱۱ (پایین ترین سطح ۵ ژانویه) قرار دارند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز فروشندگان همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و برای امروز تمایل به ورود مجدد پوزیشن فروش پوند در نزدیکی سطوح ۱٫۴۴۸۵ ،۱٫۴۴۹۰ و ۱٫۴۵۰۰ و پس از آن در نزدیکی سطوح ۱٫۴۵۲۰ و ۱٫۴۵۳۰ هستند و در نزدیکی این سطوح تمایل برای فروش با حد تارگت به ترتیب در سطوح ۱٫۴۴۰۰ ، ۱٫۴۳۸۰ ، ۱٫۴۳۷۰ و ۱٫۴۳۵۰ دیده می شود.

‌در سایر تحولات برای شاخص قیمت آتی مرکز تحقیقات کالا (CRB) که به شاخص کالاهای اساسی یا شاخص مواد اولیه مورد نیاز در جهان مشهور است و مهمترین فاکتور و مشخصه‌ این شاخص آن است که تغییرات در روند آن چه صعودی، چه نزولی با فاصله زمانی ۲ تا ۴ هفته در بورس‌های دنیا عینا تکرار می‌شود.

نزول ‌این شاخص هشداری در جهت کاهش قیمت دارایی های پرریسک و بازار کالا است. همچنین در قیمت نفت تاثیر مستقیم دارد و روند ‌این شاخص با نوسانات قیمت نفت کاملا تطبیق دارد. از ‌این رو امروز بر آن شدیم تا با معرفی ‌این شاخص یکی از ابزارهای جهانی پیش‌بینی وضعیت آینده را پیش بینی می کنیم.

برای این شاخص جهانی کالا (CRB Index) پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی یک الی سه ماهه آینده سطح حمایت ۱۶۹٫۷۴۶۹ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۴۵٫۲۱۸۷ ریزش کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت جهانی کالاهای اساسی در موج c یعنی سومین موج از موج بزرگ تر C قرار گرفته است که این موج از سطح ۳۷۰٫۷۱۰۵ (بالاترین سطح ۲۹ آوریل ۲۰۱۱) شکل گرفته است و هر چند قیمت در حوالی سطح ۱۶۹٫۷۴۶۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) مورد حمایت قرار گرفته است اما دیر یا زود احتمالا در یک الی سه ماهه آینده در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۴۵٫۲۱۸۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند و در حوالی این سطح به کف خود برسد.

در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۶۹٫۷۴۶۹ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۱۸۴٫۹۲۱۱ متوقف خواهد شد و در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۱۸۴٫۹۲۱۱ سیگنال افزایش به سوی سطح ۲۰۹٫۴۴۹۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی شاخص کالاهای اساسی سی. آر. بی

سی آر بی