تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با تغییر تمایالات بازار بار دیگر حرکت صعودی شکل گیرد و قیمت آن تا سطوح ۱۰۹۹ و ۱۱۰۴ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۹۱ در چارت پایین بیشتر تایید کرده است و هم اکنون قیمت در تلاش برای شکست خط روند سقف کانال نزولی است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۱۱۲ (بالاترین سطح ۸ ژانویه) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۹۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر از این سطح هم عبور کند باعث افزایش تا سطح ۱۱۰۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

برای امروز تنها به شرط کاهش قیمت به پایین سطح ۱۰۸۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) سیگنالی در جهت استمرار روند نزولی از سطح ۱۱۱۲ به سوی سطوح ۱۰۷۸ و ۱۰۷۱ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود. در هر صورت برای امروز تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۰۹۵ می تواند اونس طلا را برای صعود تا سطوح ۱۰۹۹ و ۱۱۰۴ آماده سازد و ممکن است اونس طلا ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

از منظر فاندامنتال در حال حاضر معامله گران، خرید طلا را به عنوان سرمایه گذاری امن در نظر گرفته اند و با توجه به کاهش شدید دیشب بازار سهام آمریکا و نزول امروز سهام آسیا، موقعیت اونس طلا به عنوان دارایی مطمئن استوار تر است، امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت افزایشی اونس طلا برای بازگشت به محدوده های بالای ۱۰۹۵ و ۱۰۹۹ کمک کند.

در خبری دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۶۵۴٫۰۵۷ تن افزایش یافت که به میزان ۲٫۳۸ تن خرید طلا توسط این صندوق را نشان می دهد. اخبار مهم امروز، تعداد مدعیان اولیه بیکاری آمریکا و سخنرانی جیمز بولارد ریس بانک فدرال سنت لوییس ایالات متحده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نفت خام