تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و قیمت آن در روندی خنثی بین سطوح ۳۰٫۹۲ و ۳۰٫۱۳ دلار/بشکه قرار دارد و بازار در انتظار شکستن شدن یکی از این سطوح است تا جریان حرکت مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح بین خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی و ۳۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) می باشد. بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در پایین سطح ۳۰٫۱۳ منجر به شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۲۹٫۶۵ (خط فیبوناچی ۳۶۱٫۸ درصدی) و پایین تر خواهد شد.

در نمودار پایین پتانسیل ریزش قیمت بالاست و باز هم احتمال کاهش قیمت وجود دارد ولی قیمت فعلا در نزدیکی‌ خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی یعنی کف خط روند الگوی مثلثی شکل اندکی مورد حمایت قرار گرفته است و انتظار می رود با توجه به کاهش بازارهای سهام و جریان ریسک گریزی، فشارهای نزولی بر قیمت نفت افزایش یابد.

امکان مکث موقتی و اصلاح جزئی وجود دارد تا دوباره فروشندگان وارد بازار شوند و این موضوع می تواند روند کاهشی قیمت نفت را بیشتر به جلو هدایت کند. همانطور که در چارت پایین مشخص است قرار گرفتن قیمت در زیر این سطح حمایت ۳۰٫۱۳ راه را برای ریزش بیشتر تا سطح ۲۹٫۶۵ و پایین تر هموار می کند.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود در محدوده قیمت مقاومت ۳۰٫۹۲ و ۳۱٫۴۱ و پس از آن در نزدیکی سطح مقاومت ۳۱٫۷۱ می توان پس از بررسی مجدد نمودار به فکر ورود به پوزیشن فروش افتاد و حد استاپ را بالای سطح مقاومت ۳۲٫۱۹ در نظر گرفت و برای امروز شکسته شدن سطح ۳۰٫۱۳ دلار/بشکه پتانسیل لازم برای حرکت نزولی بازار را در اختیار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۹٫۸۵ دلار/بشکه کاهش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۲۹٫۱۵ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر) تشکیل شده است. سطح فعلی قیمت نفت برنت مماس بر خطوط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ و ۲۲۳٫۶ و ۲۳۸٫۲ درصدی است و این تاکیدی دوباره بر حمایتی بودن سطوح فعلی می باشد و همچنین میل به نزولی شدن قیمت نیز در موج ۵ قابل مشاهده است.

در نمودار پایین خط روند نزولی که از سطح ۴۳٫۱۵ (کف ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶) رسم شده است اشاره به هدف نزولی ۲۹٫۱۵ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی دیده می شود. واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI نشان می دهد که روند نزولی در منطقه اشباع از فروش قرار گرفته است و از نزدیکی سطح حمایت ۲۹٫۱۵ احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی نیز جوجود دارد.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۳۰٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) دیده می شود و اگر با قدرت شکسته شود باعث حرکت اصلاحی قیمت به سوی سطح ۳۲٫۰۴ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می شود. امروز برای معامله‌گران مهم است که در سطوح ۲۹٫۸۵ و ۲۹٫۱۵ رفتار قیمت نفت برنت را به دقت زیر نظر داشته باشند.

فعلا باید برای روند کاهشی جدید اهداف کوتاه مدت به ترتیب سطوح ۲۹٫۱۵ و ۲۸٫۰۲ دلار/بشکه تعریف کرد و برای رفتارهای بعدی قیمت نفت برنت منتظر معاملات روزهای آتی بود و واکنش قیمت به خط روند نزولی رسم شده در نمودار پایین بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت