تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۳۱۷ دلار/تن کاهش یابد و احتمال آن می رود که این سطح حمایت شکسته شود و تا حدود سطح ۴۲۸۱ ریزش کند.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۶۸۰ (بالاترین سطح ۵ ژانویه) تشکیل شده است.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی ۴۳۵۱ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد موقتا مانع از ریزش قیمت مس در این موج نزولی شده بود اما با شکسته شدن این سطح هم اکنون راه برای ریزش بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۴۳۱۷ فراهم شده است که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

در نمودار قیمت مس کاملا در کانال نزولی قرار گرفته است که کف این کانال نزولی هدفی در حدود سطح ۴۲۲۲ را نشانه گرفته است که بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد. در حرکت افزایشی نیز صعود قیمت به سطح ۴۳۸۲ (سقف کانال نزولی) باعث تقویت قیمت به سطح ۴۴۱۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

با توجه به تغییرات و تحولات تکنیکال به نظر می رسد کماکان روند نزولی مس در کانال نزولی رسم شده قدرتمندانه ادامه یابد و به دلیل شرایط ریسک گریزی شدید در بازار احتمال ادامه این حرکت نزولی تا سطوح ۴۳۱۷ و ۴۲۸۱ وجود دارد.

بنابراین نمودار یک ساعته به روشنی نشان می دهد با پایان حرکت اصلاحی و عدم توانایی قیمت مس در شکست سقف کانال احتمال شروع ریزش جدید به ترتیب تا سطوح ۴۳۱۷ و ۴۲۸۱ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۴۷۹ اصلاح کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۴۵۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته اند.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۴۵۳ به معنای تایید استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۴۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۷۹ باعث افزایش قیت به سوی سطح ۱۵۱۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در چارت پایین می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۴۷۹ و ۱۴۵۳ است شکسته شود و هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت و سطح حمایت شکسته نشده است. قیمت در حال حاضر پس از برخورد با خط روند کف کانال خود به سمت پایین بازگشته است.

همانطور که مشخص است با توجه به موقعیتهای اندیکاتورهای مورد بررسی در تحلیل تکنیکال آلومینیم می بایست منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۴۷۸ و ۱۴۵۲ بود. برای حالت تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی می توان به مقاومتها و حمایت های پیش رو اشاره نمود و برای امروز با مقاومت های ۱۴۷۸ و ۱۵۱۱ و حمایت ۱۴۵۲ دلار/تن روبرو خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم