تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۴۲۹ دلار/تن را بشکند و شکست این سطح زمینه را برای افزایش بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۴۴۹۰ فراهم می آورد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی وارونه سر و شانه در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۳۰ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۴۹۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که در صورت نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۴۴۰ هدف افزایشی ۴۴۹۰ بیشتر تایید خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی وارونه سر و شانه که در حوالی سطح ۴۳۳۰ شکل گرفته است اشاره به رشد قیمت مس به سوی سطح ۴۴۹۰ دارد. در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی ۴۳۹۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به برگشت قیمت مس به سوی سطح ۴۳۵۹ می شود که در چارت پایین مشخص است.

بنابراین تا زمانیکه سطح حمایت ۴۳۹۱ پایدار است، روند حرکت مس در کوتاه مدت افزایشی است و در روند افزایشی فعلی هدف رسیدن به سطح مقاومت ۴۴۲۹ است و شکسته شدن این سطح می تواند به افزایش تا سطح ۴۴۹۰ بیانجامد و در حرکت صعودی بالاتر از نرخ ۴۴۹۰ نشان دهنده آن خواهد بود که ادامه روند صعودی از سطح ۴۳۳۰ هنوز هم ادامه دارد و هدف بعدی قیمت مس سطح ۴۵۴۰ دلار/تن خواهد بود که این موضوع را الگوی سر و شانه وارونه نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۱۴۷۶ دلار/تن مورد حمایت قرار بگیرد و مقداری به سوی سطح ۱۴۸۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۵۱ (پایین ترین سطح ۷ ژانویه) قرار گرفته است که در این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۱۴۹۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۱۴۸۷ موقتا باعث برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۴۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است که انتظار داریم این حرکت در حوالی همین سطح حمایت پایان یابد و برای امروز در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۴۸۷ باعث تایید بیشتر استمرار موج افزایشی c و رسیدن قیمت به سطح ۱۴۹۳ می شود که این هدف در چارت پایین مشخص شده است.

بنابراین برای امروز انتظار می رود سطح حمایت ۱۴۷۶ برای امروز سد محکمی در مقابل ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی باشد و این موضوع می تواند حرکت افزایشی قیمت آلومینیم را بیشتر به جلو و به سوی سطح ۱۴۸۳ و ۱۴۸۷ و پس از آن سطح ۱۴۹۳ هدایت کند و از سوی دیگر، مسلم است که در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۷۶ دلار/تن ممکن است قیمت آلومینیم آلیاژی ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم