تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای دلار کانادا سقوط قیمت نفت عامل نزول مجدد آن محسوب می شود و امروز ارزش دلار آمریکا در برابر دلار کانادا به نرخهای بالای ۱٫۴۵ رسید که حد بسیار بالایی محسوب می شود و این عدد از سال ۲۰۰۴ تا کنون لمس نشده بود.

از لحاظ تکنیکی و فاندامنتالی در تایم فریم هفتگی و ماهانه در زوج USDCAD در صورتیکه سطح ۱٫۴۵ هم شکسته شود احتمالا این زوج ارز وارد منطقه ۱٫۵۰ خواهد شد. نگاهی به چارتهای بازار ارز نیز موئد این مطلب است.

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا در چند ماهه گذشته پرقدرت ترین ارز بوده و معامله گرانی که دلار آمریکا را در مقابل دلار کانادا خریداری کرده اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند.

هر چند که در این زوج ارز وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت این زوج ارز ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای USDCAD همچنان خرید است.

بهای نفت به زیر سطح ۳۰ دلار در هر بشکه رسیده است و همگان را بهت زده کرده و این سوال بصورت جدی مطرح است که این موج تا کجا ادامه خواهد داشت؟ با توجه به وضعیت تکنیکال و فاندامنتال باید از هم اکنون نفت را در حوالی سطوح ۲۸ و ۲۵ دلار در هر بشکه دید. به همین دلیل چشم انداز نرخ بهره کانادا منفی است که این موضوع CAD را به شدت تحت فشار قرار داده است.

هفته آینده بانک مرکزی کانادا (BoC) تشکیل جلسه خواهد داد و با نزول قیمت نفت به پایین ۳۰ دلار مجددا این گمانه زنیها در مورد کاهش نرخ بهره و سیاست های انبساطی بانک مرکزی کانادا در بازار شنیده می شود و از آنجایی که کاهش قیمت نفت واقعا به اقتصاد کانادا ضربه می زند هفته آینده فرصت بسیار مناسبی است تا مقامات پولی کانادا سیگنال کاهش نرخ بهره از %۰٫۵ به %۰٫۲۵ و اتخاذ سیاست های انبساطی روانه بازار کنند و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند دلار کانادا (CAD) نیز همچنان به سقوط خود ادامه خواهد داد.

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان در کانال نزولی در نوسان باشد و به سوی کف کانال رسم شده یعنی سطح ۲۹٫۲۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد و احتمال آن زیاد است که این سطح هم شکسته شود و به نرخهای پایین تری ریزش کند و پتانسیل لازم برای حرکت نزولی بازار را در اختیار دارد. این سومین هفته متوالی است که قیمت نفت با کاهش مواجه می شود.

از این رو قویا پیش بینی می کنیم فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت برنت تحمیل شود. در صورت شکسته شدن سطح ۲۹٫۲۰ دلار در هر بشکه حرکت نزولی نفت برنت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و به اعتقاد ما قیمت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم سی دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت