تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت آن بالای سطوح حمایت ۱۰۸۶ و ۱۰۸۰ در نوسان است به سوی سطح مقاومت ۱۰۹۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر) تشکیل شده اند و به باور ما این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

در چارت پایین الگوی که از روز ۱۳ ژانویه به این سو تشکیل شده است به شکل الگوی سر و شانه وارونه است که این الگو هدف افزایشی در حدود سطح ۱۱۲۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را مشخص می سازد.

به باور ما شانه سمت راست این الگو در همان سطح ۱۰۸۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) ساخته شده است و از نزدیکی این سطح منتظر افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۹۵ و پس از آن سطوح ۱۱۱۱ و ۱۱۲۰ هستیم که در چارت پایین مشخص است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است شکسته شدن سطح ۱۰۹۵ موید آن است که روند اصلاحی که از نرخ ۱۱۱۲ (بالاترین سطح ۷ ژانویه) آغاز شده بود، تکمیل شده و قیمت بار دیگر به سطوح بالا بازخواهد گشت.

در واقع باید گفت، حرکت صعودی اونس طلا از سطح ۱۰۷۱ عمدتاً به دلیل شرایط ریسک گریزی در بازارها به خاطر نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین و تبعات آن بر اقتصاد جهانی شکل گرفته است. صندوق جهانی اسپایدر نیز از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۱ تن طلا خریداری کرده است.

همین موضوع، موجب تقویت اونس طلا به بالای سطح ۱۰۸۵ نیز شده است و از این رو احتمال صعود بیشتر قیمت اونس طلا وجود دارد و تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۰۹۵ راه را برای پیشروی تا نرخ ۱۱۱۱ و ۱۱۲۰ هموار خواهد کرد

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۸۰ باعث برگشت به سوی سطح ۱۰۷۱ می شود که این سناریوی کمی بعید به نظر می رسد و اکنون باید در انتظار بود که آیا سطح مقاومت ۱۰۹۵ با قدرت شکسته خواهد شد یا نه.

با این حال تا هنگامیکه قیمت اونس طلا بالای سطوح ۱۰۸۵ و ۱۰۸۰ تثبیت شده است، روند کلی در موج C همچنان افزایشی پیش بینی می شود و این حرکت، در راستای ادامه روند صعودی است که قیمت اونس طلا از نرخ ۱۰۷۱ آغاز کرده است و در نمودار پایین اهداف بعد از سطح مقاومت ۱۰۹۵ را مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا