تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۸٫۳۷ دلار/بشکه را تاچ کند و این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۲۸٫۳۶ (پایین ترین سطح روز گذشته) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۴۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) شکل گرفته است. حمایت بعدی بر روی سطح ۲۷٫۵۹ (خط فیبوناچی ۴۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال هنوز مشخص نیست این حرکت اصلاحی که از سطح ۲۸٫۳۶ شروع شده است تا چه سطحی توان اصلاح و برگشت دارد و همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت در اولین حمله خود موفق به شکست سطح حمایت ۲۸٫۳۷ نشد.

با توجه به آنکه مقاومت قیمت بر روی سطح ۲۹٫۶۵ (خط فیبوناچی ۳۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن در سطح ۳۰٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود انتظار داریم که امروز دوباره قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۲۸٫۳۷ ریزش کند.

از این رو قیمت نفت کماکان در موج نزولی ۵ قرار دارد و هم اکنون برای تثبیت پایین سطوح مقاومت ۲۹٫۶۵ ، ۳۰٫۱۳ و ۳۰٫۹۲ در تقلا و تکاپو است و عبور قیمت از سطح ۲۸٫۳۷ هدف ۲۷٫۵۹ را مشخص می کند.

بنابراین اگر امروز یا روزهای آینده این سطح حمایت ۲۸٫۳۷ هم شکسته شود سیگنال فروش قوی تا سطح ۲۷٫۵۹ دلار/بشکه صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشخص است و دوباره فرصت خوبی را برای فروشندگان نفت فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح ۲۸٫۰۲ و ۲۹٫۸۵ دلار/بشکه در نوسان است و می بایست منتظر ماند تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت قیمت مشخص گردد. هرچند که باید در انتظار شروع یک فرصت در ایجاد یک حرکت اصلاحی برای قیمت نفت برنت باشیم.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده است و شکسته شدن سطح ۲۸٫۰۲ می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت ۲۹٫۸۵ و ۳۰٫۹۸ مواجه شود باید منتظر از سرگیری روند نزولی باشیم.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز دلیل دیگری برای امتداد حرکت نزولی نفت بدلیل مازاد عرضه نفت در بازار در پیش روی بازار است که البته این مورد به مرور زمان بیشتر نمایان خواهد بود. از این رو برای امروز کاهش قیمت در پایین سطح ۲۸٫۰۲ احتمال ادامه حرکت کاهشی قیمت نفت برنت بیشتر می کند که می تواند راه را برای ریزش بیشتر به سوی سطح ۲۶٫۱۸ هموار سازد.

در حرکت نزولی اگر سطح حمایت ۲۸٫۰۲ شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۲۶٫۱۸ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) صادر می کند و در حرکت اصلاحی شکسته شدن و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح ۲۹٫۸۵ تنها باعث اصلاح جزئی و کوتاه به سوی سطح مقاومت ۳۰٫۹۸ دلار/بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت