تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن ممکن است سطح مقاومت ۴۴۰۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۴۴۳۲ افزایش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی و اندیکاتور مک (MACD) در تایم فریم ۱ ساعته نشان داده است.

در چارت پایین این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و به نظر می رسد که این موج تکمیل شده است و احتمال وارونه شدن این موج و برگشت و اصلاح قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۴۴۰۹ وجود دارد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که اندیکاتور مک به بالای محدوده مثبت رسیده است که نشاندهنده پتانسیل و مومنتوم خریداران است. در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۴۳۷۳ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) دیده می شود و اگر با قدرت شکسته شود باعث ریزش به سوی سطح ۴۳۳۷ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) می شود.

از این رو قیمت مس در تلاش برای حفظ حرکت صعودی است و واگرایی افزایشی در اندیکاتور پایین می تواند به این صعود کمک کند و برای امروز به نظر می رسد، از شدت حرکت کاهشی در اطراف سطح حمایت ۴۳۱۴ تا حدی کاسته شده است و در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴۰۹ سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۴۳۲ دلار/تن بیشتر تایید خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۴۷۶ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم شکست سطح مقاومت ۱۴۹۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۵۱ (پایین ترین سطح ۷ ژانویه) تشکیل شده است. تمایلات بازار نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی برای حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۴۷۶ آماده است.

در چارت پایین کاملا مشخص است که قیمت برای دومین بار نتوانسته از سطح مقاومت ۱۴۹۳ عبور کند و به خاطر همین احتمال اینکه موج c در نزدیکی این سطح تکمیل شده باشد وجود دارد و ممکن است حتی در روزهای آتی سطح ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) مجدد لمس شود.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۴۹۳ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی c به سوی سطح ۱۵۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد بود و تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۴۹۳ می بایست در فرضیه معاملاتی موج تصحیحی تجدید نظر کرد در غیر این صورت همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم احتمال یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۴۷۶ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم