تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۱۰۹۵ بزودی عبور کند و در صورت شکست سطح ۱۰۹۸ تا حدود سطح ۱۱۱۱ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی شمارش امواج الیوت و سطوح فیبوناچی و الگوی وارونه سر و شانه در نمودار زیر تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و پیش بینی می کنیم قیمت اونس طلا در روزهای آتی در این موج در بیشترین قدرت خود تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

همانطور که روز گذشته گفتیم الگوی سر و شانه وارونه هدف افزایشی ۱۱۲۰ را نشانه گرفته است که البته برای امروز اگر قیمت موفق به عبور از سطوح مقاومت ۱۰۹۵ و ۱۰۹۸ شود اولین هدف را سطح ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پیش بینی می کنیم. سطوح حمایت نیز همچنان در منطقه ۱۰۸۶ تا ۱۰۸۰ قرار دارند که انتظار می رود مانع اولیه در هر گونه حرکت نزولی باشد.

از این رو با توجه به جریان ریسک گریزی و کاهش بازارهای سهام بین الملل در صورت ادامه صعود قیمت اونس طلا به بالای سطوح ۱۰۹۵ و ۱۰۹۸ فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران وجود دارد و اگر سطوح ۱۰۹۵ و ۱۰۹۸ شکسته شوند، هدف بعدی ۱۱۱۱ خواهد بود که در نمودار پایین مشخص است.

بطور سنتی هنگامی که سرمایه گذاران متمایل به فروش سهام می شوند و بازارهای این بخش با کاهش مواجه می شوند، به عنوان مثال امروز بازار سهام آسیا به کمترین سطوح ۴ ساله کاهش یافت و دیروز نیز بازار سهام آمریکا سقوط شدیدی را متحمل شد، ارزش دارایی های مطمئن سرمایه گذاری از جمله اوراق قرضه و طلا افزایش می یابد و پیش بینی می کنیم بار دیگر خریداران طلا کنترل بازار را به عهده گیرند.

بدین ترتیب می توان گفت که با کاهش سهام و سقوط آزاد قیمت نفت و همچنین کاهش پیش بینی صندوق بین المللی پول (IMF) از روند رشد اقتصاد جهانی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به باور ما تمایل برای سرمایه گذاری در دارایی های مطمئن نظیر طلا از ابتدی سال میلادی جاری کمی بیشتر شده است.

بنابراین برای امروز اگر خریداران قادر به تثبیت قیمت در بالای سطوح ۱۰۹۵ و ۱۰۹۸ باشند اهداف بعدی به ترتیب ۱۱۱۱ و ۱۱۲۰ خواهند بود. در تقویم اقتصادی امروز آمار قیمت مصرف کنندگان (CPI)، مجوزهای ساخت و ساز و شروع ساخت و ساز خانه در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران در بازار آمریکا منتشر می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا