تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی بالاترین سطح روز ۱۹ ژانویه یعنی سطح ۴۴۷۶ دلار/تن افزایش یابد و عمده دلیل این حرکت آن است حرکت اصلاحی که از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و موج اول یعنی موج a در حوالی سطح مقاومت ۴۴۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به پیک و سقف خود رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ تشکیل شده است.

در چارت پایین موج دوم یعنی موج b کم و بیش در اطراف سطح حمایت ۴۳۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تکمیل شده است و بعد از آن باید منتظر افزایش قیمت در موج c باشیم که در این موج نزدیک ترین سطح مقاومت بر روی سطح ۴۴۱۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است و اگر با قدرت شکسته شود هدف ۴۴۷۶ یعنی بالاترین سطح روز ۱۹ ژانویه را بیشتر تایید خواهد کرد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۴۳۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تشکیل شده است که مانع جدی در برابر هر گونه ریزش قیمت مس به سطح ۴۳۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) و ۴۳۱۸ خواهد بود.

از این رو، تا زمانیکه قیمت مس در بالای سطح حمایت ۴۳۸۱ تثبیت شده است، به ورود پوزیشن فروش فعلا نمی توان اعتماد کرد و همانطور که در بالا اشاره کردیم برای امروز احتمال افزایش قیمت مس به سطح ۴۴۷۶ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۷۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۴۵۳ ریزش کند که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی در برخورد به سطح حمایت ۱۴۵۲ در حوالی سطح مقاومت ۱۵۱۱ پایان یافته است و به باور ما موج نزولی C مجدد از سرگرفته شده است که می تواند قیمت را تا سطح ۱۴۵۲ پایین بکشاند.

اگر این سطح شکسته شود باعث ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۴۲۶ می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. از این رو سقوط قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر نرخ ۱۴۷۸ بیانگر آن است که روند نزولی قیمت از نرخ ۱۵۱۱ ادامه داشته و هدف رسیدن به سطح ۱۴۵۲ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم