تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

با ادامه جریان ریسک گریزی و بازگشت سرمایه ها از خارج به داخل ژاپن روند حرکت ین ژاپن را در مقابل ارزهای اصلی همچنان صعودی نگاه داشته است و ارزش ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در یک ساله گذشته صعود کرده است. در نتیجه، معامله گران برای کاهش ریسک به افزایش پوزیشن های معاملاتی خرید ین اقدام خواهند کرد.

بازارهای سهام شاخصهای مرتبط با بخش انرژی بدلیل سقوط آزاد قیمت نفت همچنان با افت قیمت مواجه هستند و بورس های سهام بین الملل از آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا عملا وارد قلمرو منفی شده اند. سقوط شدید قیمت نفت و نگرانی ها از تورم منفی سیاست گذاران بانکهای مرکزی جهان را با چالش جدی مواجه ساخته است.

ادامه شرایط ریسک گریزی استمرار روند نزولی بازارهای سهام و هراس از وضعیت رکود اقتصاد جهانی، شرایط را به نفع دارایی های کم بازده و مطمئن نظیر ین ژاپن ، فرانک سویس ، اوراق قرضه دولتی آلمان و آمریکا و طلا رقم زده است.

از این رو برای امروز اقدام سرمایه گذاران به خروج از معاملات انتقالی یعنی همان استراتژی مبتنی بر استقراض ارزهای کم بازده از جمله ین و خرید ارز و دارایی های پربازده برای کسب سود از ما به التفاوت نرخ بهره موجب تقویت شدید ین ژاپن در برابر یورو ، دلار آمریکا ، پوند و سایر ارزهای پربازده شده است.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا ادامه فشارهای نزولی می تواند به سقوط بیشتر قیمت تا نرخ ۱٫۴۱۲۵ و در ادامه تا سطوح ۱٫۴۱۲۰ و ۱٫۴۱۰۰ بیانجامد و همچنین سطوح مقاومت مهم قیمت بر روی ۱٫۴۲۲۰ ، ۱٫۴۲۲۸ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۰) و ۱٫۴۲۵۰ قرار دارند که اکثر سفارشات فروش امروز در نزدیکی این سطوح قرار دارند.

بدین ترتیب تثبیت قیمت پوند در پایین سطوح مقاومت ۱٫۴۲۲۸ و ۱٫۴۲۵۰ تاییدی بر استمرار روند نزولی است و با توجه به سخنان ملایم دیروز ریس بانک مرکزی انگلیس می تواند هدف های سطح ۱٫۴۰ و پایین تر را در روزهای آتی نمایان سازد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۷٫۰۷ دلار در هر بشکه نزدیک شود و بعد از لمس این سطح باید کمی با احتیاط عمل کرد.

سقوط قیمت به زیر سطح ۲۷٫۰۷ می تواند موجب شروع حرکت نزولی گردد و پیش بینی می کنیم فشار بر قیمت نفت کماکان ادامه داشته باشد. این در حالی است که در صورت عدم شکسته شدن سطح حمایت ۲۷٫۰۷ دلار در هر بشکه امکان تشکیل یک حرکت اصلاحی وجود دارد.

از آنجاییکه امروز اخبار و رویدادهای اقتصادی قیمت مصرف کنندگان آمریکا و آمار مسکن آمریکا منتشر می شود، بازار نظاره گر تحولات بازارهای سهام و جریان ریسک گریزی و ادامه سیر نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام