تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۱۰۹۵ در نوسان است دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۱۱۱ افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۱۲۰ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) محسوب می شود و اونس طلا در این موج در بیشترین قدرت خود توان افزایش تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را دارد.

همانطور که روز گذشته اشاره کردیم الگوی سر و شانه وارونه ی که بین تاریخ ۱۳ ژانویه و ۲۰ ژانویه شکل گرفته است هدف افزایشی ۱۱۲۰ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است. در نمودار زیر این الگو در انتهای یک روند رخ داده و روند نزولی را به صعودی تبدیل کرده است و همانطور که در شکل مشاهده می شود اولین نشانه ایجاد این الگو با شکسته شدن سطح ۱۰۹۵ به وجود آمده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۹۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث برگشت به سوی سطح ۱۰۸۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

از این رو برای توقف حرکت صعودی، می بایست قیمت در پایین سطح ۱۰۹۵ تثبیت شود. امروز در بازار آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران دو خبر مهم شاخص صنعتی فیلادلفیا و آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی منتشر خواهند شد.

چنانچه امروز آمارهای اقتصادی آمریکا ضعیف اعلام شوند و شاخص های سهام آمریکا باز هم با کاهش مواجه شوند، انتظار داریم قیمت اونس طلا همانند ین ژاپن و فرانک سویس همچنان حرکت صعودی داشته باشد و با شکسته شدن سطوح مقاومت قدرتمندانه در موج C به نرخهای بالا حرکت کند.

بدین ترتیب برای امروز در صورتیکه قیمت در بالای سطح ۱۰۹۵ تثبیت شود، روند حرکت همچنان صعودی و با اهداف ۱۱۱۱ و ۱۱۱۲۰ باقی خواهد ماند و همچنان فضا برای امتداد حرکت افزایشی تا رسیدن قیمت به سطوح ۱۱۱۱ و ۱۱۲۰ و پس از آن سطح ۱۱۳۵ وجود دارد که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا