تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۴۲۰ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۴۴۸۳ افزایش یابد که این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) نشان داده است.

در نمودار پایین این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است و تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج c قرار داریم که در این موج در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۴۴۸۳ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ تشکیل شده است.

از این رو برای امروز به محض شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باید منتظر افزایش قیمت مس به سطح ۴۴۸۳ باشیم که در چارت پایین مشخص است. در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت مس بر روی ۴۳۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که تنها شکست آن باعث کاهش جزیی به سطح ۴۳۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود.

از آنجاییکه روند حرکت مس در کوتاه مدت صعودی است، تقویت قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۴۱۹ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با حد تارگت ۴۴۸۳ و ۴۵۳۴ فراهم کند. همانطور که در نمودار زیر مشخص است هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند صعودی تا سطوح ۴۴۸۳ و ۴۵۳۴ است هرچند که از نظر تکنیکال رسیدن به این هدف چندان مشخص نیست و می بایست قیمت حتما از سطح مقاومت اولیه ۴۴۱۹ دلار/تن عبور کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن به هدف ۱۴۵۲ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۷۸ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که شکسته شده است.

سطح حمایت بعدی بر روی ۱۴۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل شده است و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۴۲۶ خواهد شد. در چارت پایین قیمت آلومینیم آلیاژی در حال حاضر در حد فاصله بین دو خط ۵۰ و ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی می باشد و با ادامه حرکت نزولی در موج C به سوی سطح ۱۴۵۲ خواهد رسید.

در حرکت صعودی تنها به شرط صعود قیمت به سطح ۱۴۸۰ نشانگر آن است که شکست اخیر سطح حمایت ۱۴۷۸ شکست مطمئنی نبوده است و احتمال نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۵۱۱ دلار/تن وجود دارد که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم