تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز تحولات مهمی بر روی قیمت این جفت ارز صورت گرفت و پس از سخنان ریس بانک مرکزی اروپا (ECB) قیمت یورو به پایین ترین سطوح ۲ هفته گذشته کاهش یافت. فروشندگان اقدام به گذاشتن سفارشات فروش در نرخهای بالای ۱٫۰۹۲۰ کردند که در نتیجه با سخنان دراقی قیمت یورو به سرعت به پایین سطح ۱٫۰۸۴۰ بازگشت.

پیشتر اشاره کرده بودیم که اکثر سفارشات فروش یورو در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ ، ۱٫۰۹۸۵ ، ۱٫۰۹۹۰ و ۱٫۱۰۰۰ قرار دارند و از این رو اکنون حد تارگت را در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۰۷۸۰ و ۱٫۰۷۷۰ تعیین کرده ایم. به باور ما فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم آمده که در این صورت، حرکت قیمت یورو را نزولی خواهد کرد.  سطوح مقاومت یورو به ترتیب بر روی ۱٫۰۸۵۵ و ۱٫۰۸۶۵ و پس از آن در سطوح ۱٫۰۹۲۰ و ۱٫۰۹۲۵ قرار دارند.

هر چند نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در همان سطح %۰٫۰۵ تثبیت شد اما آقای دراقی، رئیس ECB در کنفرانس خبری ماهانه اظهار داشت که نرخ بهره اروپا برای مدت طولانی در همین نرخ یا پایین تر باقی خواهد ماند و ریسک های کاهشی اروپا بار دیگر افزایش یافته است و لازم است بانک مرکزی اروپا در نشست ۱۰ مارس سیاست های خود را مورد بررسی قرار دهد.

از کنفرانس خبری بانک مرکزی اروپا چنین برمی آید، سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا همچنان باقی خواهد ماند و در ماه مارس باید به انتظار اتخاذ سیاستهای انبساطی جدیدی از سوی بانک مرکزی اروپا باشیم که نتیجه ی آن فروش یورو خواهد بود.

عدم اطمینان از اقتصاد کشورهای نوظهور یافته، نوسانات اخیر بازارهای مالی و کالا و ریسک های ژئوپولیتیکی به همراه افزایش ریسک های کاهشی دلیل اصلی برای گسترش سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا هستند.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در یک الی سه ماهه آینده مجدد سطح حمایت ۱۴۲۰ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۲۵۵ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارد که سومین موج از موج بزرگ C می باشد و این موج از سطح ۲۸۰۳ (بالاترین سطح مه ۲۰۱۱) آغاز گردیده است.

در چارت پایین به جز سطح ۱۸۵۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تمامی خطوط فیبوناچی به عنوان حمایت و مقاومت به خوبی عمل کرده اند که می توان به سطح ۱۹۵۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) اشاره کرد. این بدان معناست که در یک الی سه ماهه آینده قیمت آلومینیم آلیاژی تحت تاثیر همین سطوح فیبوناچی قرار خواهد گرفت.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما موج نزولی (c) به اندازه کافی قوی است که قیمت را تا سطح ۹۸۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند اما این هدف برای سه ماهه اول سال جاری کمی اغراق آمیز به نظر می رسد و هدف واقع بینانه را می توان سطح ۱۲۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در نظر گرفت.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج بزرگ C نشان می دهد قیمت به زیر سطح حمایت ۱۵۰۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۱۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یابد که این سطح مقداری پایین تر از هدف ۱۲۵۴ می باشد.

بنابراین برای قیمت آلومینیم آلیاژی در صورتیکه سطح حمایت ۱۴۲۰ شکسته شود می تواند هدفهای نزولی ۱۲۵۴ و ۱۱۹۷ را پیش بینی کرد. در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۵۳ باعث تقویت به سوی سطح مقاومت ۱۶۸۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. با توجه به تحولات اخیر و بررسی تکنیکال هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند نزولی تا سطح حمایت ۱۴۲۰ دلار/تن است که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم