تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۰٫۸۵ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۳۲٫۲۹ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح ۴ ژانویه) به ۲۶٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده اند.

این حرکت افزایشی اخیر قیمت نفت به خاطر برخورد قیمت به همان سطوح حمایت بسیار قوی و مهم در ناحیه ۲۸٫۹۷ تا ۲۷٫۰۷ می باشد که قبلا در چشم انداز سه ماهه قیمت نفت بدان اشاره کرده بودیم و ممکن است این حرکت افزایشی چند روز یا حتی چند هفته ادامه داشته باشد. برای امروز هر گونه حرکت نزولی محدود به سطح حمایت ۲۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

از این رو با توجه به تکمیل شدن حرکت پنج موجی، برای امروز حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت نفت شروع شده است و در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت با شدت صعود کرده است. در صورت شکسته شدن سطح ۳۰٫۸۵ احتمال تقویت بیشتر قیمت تا نرخ ۳۲٫۲۹ وجود دارد و در مقابل، چنانکه این سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ شکسته شود، حرکت صعودی تثبیت شده و باید به انتظار صعود تا سطح ۳۳٫۷۳ بود.

از این رو در صورت ادامه این صعود شکسته شدن سطح مقاومت ۳۰٫۸۵ فرصت مناسبی برای ورود مجدد خریداران ایجاد خواهد کرد و احتمال قوی تر این است که قیمت نفت این سطح مقاومت را به سمت بالا بشکند و به قیمت های بالاتری دست پیدا کند و خریداران وارد بازار شوند.

با توجه به شیب افزایش قیمت که روز گذشته شاهد بودیم آنگاه قیمت چاره‌ای جز افزایش تا قیمت های بالاتر نخواهد داشت و بدین ترتیب در کوتاه مدت فعلا ورود به پوزیشن فروش منطقی به نظر نمی رسد و برای امروز قیمت نفت بیشتر متمایل به رسیدن به سطوح بالای سطح مقاومت ۳۰٫۸۵ و ۳۲٫۲۹ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۹٫۸۵ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۳۲٫۰۴ صعود کند که این حرکت را تکمیل شدن حرکت پنج موجی تایید کرده است.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است این چرخه از امواج الیوت از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) آغاز شده بود و موج پنج یعنی موج ۵ در قالب پنج موج کوچک تر شکل گرفته است که نشان می دهد این چرخه به احتمال زیاد به پایان رسیده است.

در چارت پایین طبق تحلیل سطوح فیبوناچی سطح مقاومت اولیه بر روی ۲۹٫۸۵ قرار دارد که انتظار داریم این سطح با قدرت شکسته شود و تا حدود سطح ۳۲٫۰۴ افزایش یابد و نفوذ قیمت به سطح ۳۰٫۳۰ شکست سطح مقاومت ۲۹٫۸۵ را بیشتر تایید خواهد کرد.

به اعتقاد ما این موج افزایشی که از روز گذشته شروع شده است چند روز یا چند هفته به طول خواهد انجامید و هر گونه حرکت نزولی محدود به سطوح حمایت ۲۸٫۹۰ و ۲۸٫۰۲ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

با در نظر گرفتن سیگنالهای اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در نمودار زیر قیمت نفت برنت مایل است تا به نقاط بالاتری برسد که البته قدرت این صعود بستگی به عبور از سطح مقاومت ۲۹٫۸۵ است و با توجه به قدرت نسبی روند قیمت، افزایش قیمت به بالای این سطح مقاومت محتمل است.

بنابراین قیمت به احتمال زیاد هنوز میل به ماندن در شرایط همین حرکت افزایشی را دارد و بدین ترتیب قیمت نفت برنت همچنان در کوتاه مدت متمایل خواهد بود تا در بالای سطح مقاومت ۲۹٫۸۵ و ۳۲٫۰۴ دلار/بشکه به نوسان بپردازد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت