تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۴۸۳ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴۱۹ به وضوح نشان داده است.

براساس آنچه که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار داشت که شکسته شده است و بعد از آن نزدیک ترین سطح مقاومت بر روی ۴۴۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است.

در نمودار پایین حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که سومین موج یعنی c در حال پیشروی قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۴۴۸۳ می باشد و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود باعث افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۵۳۴ خواهد شد و به باور ما این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به بالای سطح ۴۴۷۶ (بالاترین سطح ۱۹ ژانویه) برخوردار است.

در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت مس به سطح ۴۴۱۲ نشاندهنده آن است که شکست اخیر سطح ۴۴۱۹ شکست اشتباه (false) بوده است و می تواند به سوی سطح حمایت ۴۳۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) برگردد و اکنون قیمت مس در تلاش برای افزایش تا سطح مقاومت ۴۴۸۳ است.

در چارت پایین قیمت طی چند روز اخیر چند بار مبادرت به لمس قیمت ۴۳۴۸ نموده ولی چون نتوانسته به پایین این سطح نفوذ کند، همواره از این سطح حمایت اقدام به بازگشت نموده است و بدین ترتیب قیمت مس در سطح ۴۳۴۸ اقدام به ساخت یک حمایت مهم نموده که می توان به آن اطمینان کرد و با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴۱۹ باید در انتظار افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۴۴۸۳ دلار/ تن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۱ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۷۸ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده میشود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که شکسته شد.

در نمودار پایین هم اکنون مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۵۱۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح هم شکسته شود باعث افزایش بیشتر به سوی سطح ۱۵۳۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۴۷۵ نشان خواهد داد که شکست اخیر سطح ۱۴۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکست اشتباه بوده است که می تواند باعث برگشت قیمت به سطح ۱۴۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

بنابراین به باور ما تا زمانیکه قیمت بالای سطح ۱۴۷۸ تثبیت شده است است می توان در نرخهای بالای این سطح اقدام به خرید با هدف اولیه ۱۵۱۱ کرد و در صورت ایجاد پتانسیل رشد، قیمت آلومینیم آلیاژی تا هدف ۱۵۳۱ دلار/تن صعود خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم